وزیر خارجه آمریکا: آمریکا ممکن است خود را برای حمله به اپلیکیشنهای چینی آماده کند


وزیر خارجه آمریکا: آمریکا ممکن است خود را برای حمله به اپلیکیشنهای چینی آماده کند

ICTna.ir - تنش ادامه‌دار بین ایالات‌متحده آمریکا و چین تاثیری اساسی بر صنعت مخابرات دارد، اگرچه مرحله بعدی این تقابل، ممکن است برای مهار اقتصاد اپلیکیشن های چینی باشد. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اهمیت توسعه اقتصادی نباید دست‌کم گرفته شود. برخی در جامعه ممکن است درک کنند که...

ICTna.ir - تنش ادامه‌دار بین ایالات‌متحده آمریکا و چین تاثیری اساسی بر صنعت مخابرات دارد، اگرچه مرحله بعدی این تقابل، ممکن است برای مهار اقتصاد اپلیکیشن های چینی باشد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اهمیت توسعه اقتصادی نباید دست‌کم گرفته شود. برخی در جامعه ممکن است درک کنند که چقدر می‌توانند بر روی کسب‌وکار و زندگی شخصی ما تاثیر بگذارند، اما نسل‌های بومی دیجیتالی شاید به درستی متوجه این روند و مسیر نشده اند. افزایش سریع خدمات مانند TikTok، twitch، Netflix، مایکروسافت و Zoom نشان می‌دهند که جهان برای نسل‌های آینده ایجاد شده‌است و اپلیکیشن ها، نقطه کانونی این فضا خواهند بود.
وزیر خارجه آمریکا: آمریکا ممکن است خود را برای حمله به اپلیکیشنهای چینی آماده کند
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا، در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز، اظهار داشت که آمریکا ممکن است خود را برای حمله به اپلیکیشنهای چینی آماده کند. وی در واکنش به این سوال که آیا TikTok و دیگر اپلیکیشن های رسانه‌های اجتماعی چین باید ممنوع شوند، گفت: "شما باید بدانید که ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم، قطعا به آن فکر می‌کنیم و مورد بررسی قرار میدهیم. ما برای مدتی طولانی روی این مساله کار کرده‌ایم، چه مشکلات عدیده ای مربوط به فن‌آوری هواوی در زیرساخت بوده‌است، ما سرتاسر دنیا را بررسی کردیم و پیشرفت واقعی در آن ایجاد کردیم. ما ZTE را خطری برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده‌ایم. ما همه این کارها را با توجه به ذات اپلیکیشن های چینی روی تلفن‌های همراه مردم انجام داده‌ایم. من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که آمریکا هم این کار را خواهد کرد. من نمی‌خواهم جلوی رئیس‌جمهور قرارداده شوم، بلکه چیزی است که ما به آن نگاه می‌کنیم و تحت نظر داریم."
به نظر میرسد، در این موضع گیری کمی مشکل وجود دارد، اما نشان می‌دهد که کاخ سفید در حال آماده کردن خود برای شکل دهی یک حالت تهاجمی در برابر اپلیکیشن ها و خدمات دیجیتال است که ممکن است از چین به دنیا عرضه شده یا شود و بر بازارهای بین‌المللی تسلط یابد.
چیزی که ارزش توجه را دارد این است که در حال حاضر، این ها، همه تفسیر و فرض است، اما به نظر می‌رسد پمپئو در حال اشاره به چشم اندازی جدید در استراتژی آینده دولت آمریکا در تلاش برای سرکوب روند رشد اقتصادی چین است. اینکه شما معتقدید که اهداف این استراتژی‌ها، امنیت ملی یا مبتنی بر اقتصاد است، بی‌ربط است. به احتمال زیاد، رئیس‌جمهور ترامپ به چین و شرکت‌های فن‌آوری و نفوذ اش فشار بیشتری وارد می‌کند و دعوا را از سطح فایوجی و هواوی، به سطح اپلیکیشن ها و بازار جهانی آن توسعه خواهد داد.
آنچه در چند سال اخیر دیده‌ایم، افزایش تدریجی توانایی‌های شرکت‌های چینی است که به ویژه در بازارهای بین‌المللی بعضا بسیار موفق بوده‌اند. ZTE و Huawei، دو شرکت فعال از فروشندگان زیرساخت شبکه هستند، با این حال ایالات‌متحده شرکتهای مخابراتی چینی را مورد هدف قرار داده‌است که مجوز فعالیت در خاک ایالات‌متحده را دارند.
حالا آمریکا بعد از اینکه فروشندگان زیرساخت شبکه و اپراتورهای مخابرات را مهار کرد، ممکن است توجه خود را به اقتصاد و بازار اپلیکیشن های چینی جلب کند، چرا که این بازار و حوزه دیگری است که می‌تواند به عنوان تهدید امنیت ملی تلقی شود که مزایای بسیار سودآوری برای صنعت فن‌آوری چین به ارمغان می‌آورد.
با نگاهی به تجزیه و تحلیل "App آنی" در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، میانگین زمان سپری‌شده در برنامه‌های بازی و غیر بازی ۲۰ % در سال افزایش یافت، در حالی که مصرف کنندگان در هر دو فروشگاه اپل و فروشگاه گوگل پلی به میزان ۲۳.۸ میلیارد دلار افزایش تراکنش را خلق کرده بودند.
زوم دومین برنامه از نظر تعداد نصب در ماه مه بوده است، هر چند که این برنامه، همچنان مقامات آمریکایی را نگران می‌کند که این برنامه چگونه توسعه پیدا کرده‌است و در کجا راهبری میشود.
به نظر میرسد که در هفته‌های آینده، دیدن نوعی اقدام آمریکا علیه TikTok تعجب‌برانگیز نخواهد بود، اما چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که آیا این اقدامات تهاجمی، برای دیگر اپلیکیشن های چینی هم توسعه می باید یا نه؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس