بهره‌برداری از 15 گلخانه در چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریورماه


بهره‌برداری از 15 گلخانه در چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریورماه

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 15 واحد گلخانه‌ای با مساحت 7.6 هکتار با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در استان وجود دارد، گفت: این گلخانه‌ها تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ذبیح‌الله غریب ۱۷ تیرماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز کشت متراکم با مصرف کم آب‌بر از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است، اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای یکی از روش‌های کشت متراکم است که مزایای زیادی در بحث افزایش تولیدات دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشت برخی از محصولات در استان توجیه اقتصادی ندارد، افزود: در این استان کشت سبزی و صیفی به شیوه گلخانه‌ای صرفه اقتصادی ندارد، اما در بحث توت فرنگی و گل شاخه بریده ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی وجود دارد.

وی یادآور شد: تا قبل از سال ۹۷ برای صدور مجوز احداث گلخانه حداقل ۳ هزار متر اراضی مورد نیاز بود، اما طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی، ایجاد گلخانه در هر سطحی امکانپذیر است، از مزایای کشت محصولات به صورت گلخانه‌ای تولید بر اساس نیاز بازار در زمان‌های مختلف، برندسازی محصولات و صادرات محور بودن آن‌ها است.

غریب با اشاره به اینکه برنامه ما اصلاح و بازسازی ۱۰ هزار متر مربع از گلخانه‌ها و ۴۰ هزار متر توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها است، یکسری از قوانین دست و پا گیر و استعلامات غیرضروری در بحث ایجاد گلخانه‌ها حذف شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۵ واحد گلخانه‌ای با مساحت ۷.۶ هکتار با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان وجود دارد، گفت: این گلخانه‌ها تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم می‌کند، همچنین ۱۶۵ پروانه احداث گلخانه در سال ۹۸ صادر شده است و ۸۷ متقاضی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان متقاضی احداث گلخانه هستند.

وی در خصوص پرورش قارچ در روستای قلعه ممکا در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در این روستا ۱۷ واحد بزرگ و ۵۲ واحد خانگی سالانه حدود ۸۰۰ تن قارچ تولید می‌کنند و زنجیره تولید قارچ در این روستا کامل است.

غریب از صدور ۲۰۰ پروانه احداث گلخانه کوچک مقیاس در چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ واحد احداث شده است و ۴۴ واحد از تسهیلات بنیاد برکت استفاده کرده‌اند، نیاز است دستگاه‌های اجرایی در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس