دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود


دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی دهکده فرش در استان، گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های جهش تولید مصوب شده و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

علی شهریارپور ۱۷ تیرماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان جذب نشده است، اظهار کرد: تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی ارزان قیمت در این حوزه می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری در مناطق روستایی بسیار راهگشا باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی که تاکنون نتواسته‌اند تسهیلات در حوزه اشتغال و روستایی را جذب کنند در فرصت باقیمانده با دلسوزی روند جذب تسهیلات را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: ۱۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است که تنها ۴.۶ درصد آن جذب شده و از سهم ۲۵ درصدی بخش خدمات و سرمایه در گردش مقدار اندکی جذب شده است.

شهریارپور در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری، گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های جهش تولید مصوب شده و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است، بنابراین باید روند اختصاص زمین برای احداث این دهکده تسریع شود.

پیشنهاد ۳ نقطه در شهرستان شهرکرد برای احداث دهکده فرش

در ادامه جلسه حسن شمسی‌پور معاون بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای احداث دهکده فرش، ۳ نقطه در شهرستان شهرکرد در نظر گرفته و نقشه‌های آن نیز تهیه شده است، هم‌اکنون منتظر نتیجه استعلامات دستگاه‌های متولی از جمله منابع‌طبیعی هستیم.

وی گفت: همچنین به فرمانداران شهرستان‌ها اعلام شده اگر زمین مناسبی برای احداث دهکده فرش در شهرستان آن‌ها وجود دارد در اسرع وقت معرفی کنند.

پروانه‌بهره‌برداری از ۴۹ اقامتگاه بومگردی در استان صادر شده است

همچنین در پایان جلسه مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون پروانه‌بهره‌برداری از ۴۹ اقامتگاه بومگردی در استان صادر شده است که مجموعا برای این ایجاد این مراکز حدود ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: این اقامتگاه‌های بومگردی برای ۱۱۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است، استانداردسازی این مراکز در دستور کار قرار دارد.

جوادی بیان کرد: تقویت گردشگری، هزینه کم برای اجرای اطرح و اشتغالزایی از مزایای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق مختلف استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید