شرکت هواپیمایی وارش از پزشک بوشهری عذرخواهی کرد


مسئولان شرکت هواپیمایی وارش از پزشک متخصص بیهوشی بوشهر به علت رفتار کارکنان یکی از پروازها و اخراج او از پرواز، عذرخواهی کردند.

به گزارش سایت طلا ،اردیبهشت امسال بود که خبر اخراج غزاله خائف، پزشک متخصص بیهوشی بوشهر از پرواز شرکت هواپیمایی وارش از سوی خلبان با ایجاد موج خبری وسیعی تیتر اول رسانه‌ها شد، این خبر واکنش‌های زیادی را در حمایت از این پزشک با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع بیماری کرونا در پی داشت.

نظر به اهمیت موضوع، این برخورد واکنش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اظهار نظر سخنگوی آن وزارتخانه، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فعالان رسانه‌ای و مجامع پزشکی، سازمان‌های نظام پزشکی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، و برخی نمایندگان مجلس را در حمایت از این پزشک متخصص بیهوشی در پی داشت. این ماجرا از طریق مجاری رسمی مانند وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری نیز پیگیری شد و تا حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولین شرکت هواپیمایی وارش در مجلس شورای اسلامی و تشکیل جلسه در مجلس پیش رفت.

پس از قریب به گذشت دو ماه از حادثه و فروکش کردن تب رسانه‌ای موضوع، ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی در خیابان نلسون ماندلا، میزبان جلسه‌ای از جنس دلجویی و عذرخواهی بود. در این جلسه که خانم خائف در آن حاضر بود، بیانی معاون هوانوردی اداره کل ارزیابی‌های اقتصادی وزارت راه و شهرسازی، سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس انجمن بیهوشی ایران، حبیبی معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی، مسئولین شرکت هواپیمایی وارش از جمله خلبان محمدتقی جدیدی معاون عملیات و محمد خداکرمی معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش نیز حضور داشتند.

در این نشست که به منظور دلجویی از این پزشک متخصص بیهوشی تشکیل شده بود، نمایندگان شرکت هواپیمایی وارش ضمن ابراز تأسف، زمان اندک کادر پروازی برای بررسی بهتر شرایط در هفته‌های اول شیوع ویروس کرونا و نبود دستورالعمل مشخص در این زمینه را در بروز این حادثه دخیل دانستند و اعلام داشتند همکاران شان همواره قدردان زحمات جامعه پزشکی به ویژه در شرایط حساس فعلی هستند و از این اتفاق اظهار تأسف و ناخشنودی کردند.

خانم خائف نیز ضمن اظهار ناراحتی از اتفاقات پیش آمده و نحوه برخورد کادر پرواز با او، گفت: صحبت‌ها و گلایه‌های من به عنوان یک شخص حقیقی و از منظر جایگاه و مقوله شخصی نیست، برخورد با من به عنوان یک پزشک که عازم خدمت به هموطنانم و در شرایط بحران بودم، برخورد با چند سازمان بوده که من نمایندگی آن‌ها را بر عهده داشته‌ام که این امر موضوع را از دایره حقوق خصوصی خارج می‌کند. بنابراین این وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند که حق اظهارنظر و تصمیم گیری دارند و من عضو کوچکی از مجموعه‌های یاد شده هستم.

او ادامه داد: خلبان پرواز به عنوان فرمانده هواپیما حتی از شنیدن حرف‌های من و مواجهه با بنده امتناع کرد و در نهایت از پرواز اخراج شدم، در حالی که تنها متخصص بیهوشی بودم که باید شیفت کشیک را تحویل می‌گرفتم و نبودم در تنها بیمارستان سوختگی استان بوشهر می‌توانست منجر به فاجعه انسانی شود.

این پزشک بوشهری بیان کرد: به طور قطع اگر مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر گناوه و سرپرست بیمارستان نبود در این وضعیت بحرانی باید منتظر چنین فاجعه‌ای می‌بودیم، آیا در صورت وقوع حادثه که از نظر من فاجعه بود، فرصت جبران وجود داشت؟

او همکاری و همدلی بیشتر بین تمام دستگاه‌های خدمتگزار به مردم و پیشگیری از برخورد‌های سلیقه‌ای را خواستار شد.

در پایان این نشست مسئولان شرکت هواپیمایی وارش ضمن دلجویی و عذرخواهی از خانم خائف از او و خانواده‌اش برای پرواز به صورت مهمان ویژه آن شرکت هواپیمایی دعوت کردند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

باقی‌مانده ETF مالی تا پایان تیر در سقف 5 میلیون تومان ارائه می‌شود | 14.0 هزار ۳ گام آسان برای تجارت طلا | 1.9 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 26.2 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 7.8 هزار رشد قیمت طلا حداقل تا نیمه دوم سال آینده | 11.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا