ترکیه تحریم‌های اتحادیه اروپا را پاسخ می‌دهد


ترکیه تحریم‌های اتحادیه اروپا را پاسخ می‌دهد

نخست‌وزیر ترکیه در یک کنفرانس خبری در پایتخت ترکیه با جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اگر اتحادیه اروپا تصمیماتی علیه ترکیه اتخاذ کند، پاسخ آن را خواهیم داد».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مولود چاووش اوغلو نخست وزیر ترکیه در روز دوشنبه پس از دیدار با دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت اگر این اتحادیه تحریم‌های بیشتری را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه پاسخ آن را خواهد داد.

وزیر امور خارجه فرانسه هفته گذشته گفت وزرای اتحادیه اروپا در سیزدهم جولای در مورد ترکیه بحث خواهند کرد و در نظر دارند تحریم‌های جدیدی علیه آنکارا وضع و اقداماتی علیه حفاری‌های ترکیه در منطقه اقتصادی قبرس اتخاذ کنند.

چاووش اوغلو در یک کنفرانس خبری در پایتخت ترکیه با جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اگر اتحادیه اروپا تصمیماتی علیه ترکیه اتخاذ کند، پاسخ آن را خواهیم داد».

در شرایطی که روابط بین آنکارا و اتحادیه اروپا رو به وخامت گذاشته، این اتحادیه یک ممنوعیت سفر وضع کرده و سرمایه‌های دو نفر را در ماه فوریه به‌خاطر نقش داشتن در حفاری ترکیه در منطقه اقتصادی دریایی قبرس مسدود کرده است.

چاووش اوغلو اتحادیه اروپا را به‌خاطر عمل نکردن به تعهداتشان و ارتباط مسائلی مثل منازعه قبرس با قرارداد مهاجرت 2016 سرزنش کرد. وی گفت ترکیه اجازه نمی‌دهد توسط یونان و قبرس محدود شود و از اتحادیه اروپا خواست یک میانجی منصف باشد.

وی اظهار داشت: «ما می‌خواهیم با اتحادیه اروپا همکاری کنیم ولی اگر این اتحادیه تصمیمات بیشتری علیه ترکیه اتخاذ کند، مجبور می‌شویم تلافی کنیم، شرایط از این هم بدتر خواهد شد و به‌نفع هیچ کسی نخواهد بود. از اتحادیه اروپا انتظار داریم بخشی از راه‌حل این مناقشه باشد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...