سفیر ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه اسلواکی کرد


سفیر ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه اسلواکی کرد

لندن – ایرنا – «عباس باقرپور اردکانی» سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی، امروز سه‌شنبه (17 تیر 1399) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم خانم اینگرید بروتسوآ وزیر امورخارجه این کشور کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن مرور همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، در خصوص تعمیق روابط دوستانه و سنتی به منظور پیشبرد اهداف مشترک ایران و اسلواکی توافق کردند.

باقرپور هفته گذشته نیز در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری اتریش با فان در بلن رییس جمهوری این کشور دیدار و استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی در اتریش به وی تقدیم کرد.

وی در این دیدار پیام دوستی رییس جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ و آمادگی کشورمان را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با کشور اتریش در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور اعلام کرد.

رییس جمهوری اتریش نیز ضمن ابلاغ درودهای گرم خود به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و یادآوری سفر برجسته ایشان در تیرماه سال ۱۳۹۷ به اتریش و نیز تماس تلفنی دو رئیس جمهوری در اردیبهشت ماه امسال، از توسعه روابط بین دو کشور استقبال و اعلام آمادگی کرد در زمینه توسعه مناسبات کمک کند.

باقرپور اردکانی پیشتر مسئولیت‌هایی از جمله مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امورخارجه، دستیار وزیر امورخارجه و سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو را بر عهده داشته است.

وی همچنین سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران نزد کشور اسلواکی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟