علاوه بر خدمات رایگان قضایی به محرومان باید مشاوره قضایی هم صورت گیرد


علاوه بر خدمات رایگان قضایی به محرومان باید مشاوره قضایی هم صورت گیرد

رئیس کمیته امداد: ااکنون که مقرر شده است خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد ارائه شود، حتما مشاوره و راهنمایی‌های قضایی هم در ذیل این خدمات باید ارائه شود.

علاوه بر خدمات رایگان قضایی به محرومان باید مشاوره قضایی هم صورت گیردبه گزارش خبرنگار خبرگزای صدا و سیما؛ آقای مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی افزود: نگاه عاطفی به مستمندان را قبول نداریم بلکه این نگاه باید از روی تکلیف باشد و باید مراقبت کنیم تکریم آن‌ها رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه حق تعداد قابل توجهی از مددجویان ما به ویژه ایتام پایمال شده است، گفت: از مسئولان قضایی قدردانی می‌کنیم که حق بسیاری از افراد یتیم را بازگردانده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: خیلی از افراد تحت پوشش کمیته امداد زبان و قلم دفاع از خود را ندارند و در کنار رایگان شدن این خدمات باید به این مددجویان راهنمای قضایی ارائه شود.
بختیاری گفت: اولویت این طرح باید خانواده‌های یتیم و روستایی باشد.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هم گفت: در کشور حدود هزار و ۱۰۰ دفتر خدمات داریم که ویترین قوه قضائیه محسوب می‌شود.
حسنی روحانی نیا افزود: بخش عمده‌ای از خدمات به تصدی گری قوه قضائیه در این دفاتر انجام می‌شود و صلاحیت‌های جدیدی هم به این دفاتر واگذار خواهد شد.
وی گفت: با امضای این تفاهم نامه افراد محروم در زمان مراجعه به دفاتر خدمات قضایی مبلغی پرداخت نخواهند کرد.
در ادامه این مراسم رئیس سازمان بهزیستی هم گفت: ما چندی پیش تفاهم نامه‌هایی با کانون وکلا و مجموع وکلای قوه قضائیه برای استفاده مددجویان از خدمات وکلا امضا کردیم.
آقای وحید قبادی دانا افزود: زمینه برای پیگیری حقوق برخی مددجویان با تسهیل و تسریع فرآیند‌های قضایی فراهم می‌شود و ما امیدواریم مددجویان ما بدون پرداخت تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بتوانند به حقوق خود برسند و با صدای رسا حقوق خود را با کمک قوه قضائیه استیفا کنند.
در ادامه این مراسم رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه هم گفت: قطعا شان و منزلت محرومان مشمول این تفاهم نامه باید رعایت شود.
آقای عیسی زارع افزود: دسترسی به عدالت برای محرومان باید آسان شود چرا که این افراد به واسطه عزت نفسی که دارند باید کمک بیشتری به آن‌ها صورت گیرد.
وی گفت: سازوکار‌هایی هم دیده ایم که به این افراد مشاوره‌های رایگان قضایی هم ارائه شود.

امضای تفاهم نامه در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به افراد محروم
تفاهم نامه مشترک برای ارائه خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی امضا شد.
در مراسم امضای این تفاهم نامه رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کمیته امداد امام خمینی، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه حضور داشتند.
مواسات در خدمات قضایی از اهداف امضای این تفاهم نامه بود.
قرار است براساس این تفاهم نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدمات رایگانی به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه کنند تا در مسیر احقاق حق این گروه‌ها مانعی ایجاد نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در