محفل ادبی بیستون فعالیت خود را در کرمانشاه آغاز کرد


محفل ادبی بیستون فعالیت خود را در کرمانشاه آغاز کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از آغاز به کار محفل ادبی بیستون باهدف ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و مشارکت‌های مردمی به همت این اداره کل خبر داد.

«معصومه‌حسنی خونسار» روز سه شنبه به ایرنا گفت: باتوجه به رسالت کتابخانه های عمومی در جامعه و تبدیل شدن کتابخانه‌های عمومی به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی محفل ادبی بیستون در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی نهادهای اجتماعی هستند که آمیزه‌ای از نقش‌های آموزشی و پژوهشی، سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت را در خود جای داده و امکان رشد اندیشه و شکوفایی استعدادها و باروری ذهن خلاق انسان‌های پویا و جستجوگر را فراهم می‌کنند و یکی از مهمترین ارکان تحولات فرهنگی به شمار می‌آید.

وی اظهارداشت: تشکیل محفل‌های ادبی با در نظر گرفتن مواردی چون شناسایی استعدادهای ارزشمند، رشد قابلیت‌های ادبی، تقویت جریان شعر و ادبیات متعهد، سامان دهی خواسته‌های مخاطبان به ویژه علاقه مندان شعر و ادب راه‌کاری است تا همواره کتابخانه‌ها ظرفیت‌های خود را بروز دهند و پایگاه ادبی شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: در این راستا پیرو دستورالعمل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور تشکیل و تقویت محفل‌های ادبی اعم از برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد کتاب، سیرهای مطالعاتی و ... و ترویج آن در ارتقای مطالعه، محفل های ادبی بیستون در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تشکیل و آغاز به کار می کند.

حسنی خونسار خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت این محفل‌ها در جذب مخاطبان علاقه مند، منوچهر پروینی، از فعالین فرهنگی و پیشکسوت حوزه ادبیات استان به عنوان دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با نام محفل ادبی بیستون تعیین گردید و به مناسبت روز قلم در رادیو صدای کرمانشاه با اعلام شروع به کار این محفل ادبی از تمامی فعالین این حوزه دعوت کرد در شکل گیری و فعالیت این محفل و سایر محفل های ادبی سطح کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی استان وی را همراهی کنند.

استان کرمانشاه ۱۰۶ کتابخانه عمومی با حدود یک میلیون جلد کتاب دارد و بیش از ۷۲ هزار نفر از جمعیت استان نیز اکنون عضو این کتابخانه ها هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی