درد همه اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه را می‌دانم، اما واقعاً بی‌مایه فطیر است


درد همه اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه را می‌دانم، اما واقعاً بی‌مایه فطیر است

بهرام فاضلی گفت: برنامه‌های تدوین‌شده در سال 99 به‌صورت کاملاً کارشناسی شده است و همین‌جا قول می‌دهم، اگر نتوانستم نمره قبولی از عملکردم را به شرط تامین اعتبار لازم بگیرم خودم میز مدیریت ارشاد را ترک کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، پس از گذشت تقریباً یک سال از گذشت مدیریتی بهرام فاضلی به‌عنوان سکان‌دار فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و بیان دغدغه‌های ریز و درشت هنرمندان کرمانشاهی در گفتگویی بیان مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه پرداختیم که وی در پاسخ به آن‌ها چنین بیان کرد:

آقای فاضلی به‌عنوان اولین سوال دلیل این به قولی آهسته کار کردنتان چیست؟

واقع امر این است که بنده به‌شخصه خیلی تمایل به سخن گفتن صرف ندارم و نگاهم این است که باید با عملکرد مسیر راهمان را نشان بدهیم، چه‌بسا که بخش اعظمی از مشکلات کنونی جامعه ما بازگردد به کثیرالسخن گفتن مدیران میانی.

جناب فاضلی چه شد که بعد از سه سال از حوزه استانداری کرمانشاه به فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشتید؟

بنده تقریباً اواخر تیرماه سال گذشته از حوزه استانداری کرمانشاه به‌نوعی به مأوای اصلی خودم بازگشتم، ولی یک گلایه دارم در این باب که وقتی از دانشگاه فرهنگ و هنر به استانداری رفتم، یادم است که بعضی از دوستان تیتر زده بودند که "پشت‌میزنشین دانشگاهی و عنصر فرهنگی را به حوزه امنیتی چه" که این ماجرا بازمی‌گردد به خرداد سال 95.

خوب آن زمان‌بر اساس نگاهی که جناب آقای شاه‌حسینی و دکتر رازانی استاندار وقت به بنده به‌واسطه سابقه 14 ساله نظامی‌گری داشتند، پست اداره کل انتظامی استانداری کرمانشاه را به من پیشنهاد دادند، هرچند که خودم ترجیحم این بود که در حیطه ورود به استانداری نیز وارد حوزه فرهنگ و هنر بشوم درنهایت اطاعت امر کردم.

بعد از سه سال که من به مأوای اصلی خودم که (چون نیروی رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه هستم) بازگشتم، جالب بود که از این‌طرف قضیه همه گفتند که ایشان نیروی امنیتی است و نگاه انقباضی دارد ... این سؤال واقعاً جای پرسیدن دارد که طی این سه سال فاصله کاری از استانداری تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چه اتفاقی رخ داد که آن آدم فرهنگی ناآشنا به کار امنیتی یک‌باره تبدیل به عنصر صددرصد امنیتی شد!

واقع امر این است که ماهیت سرشت من کار فرهنگی بوده و هست تحصیلاتم در حوزه ادبیات فارسی است و سال‌ها در حوزه فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه فعالیت داشتم، سابقه‌ام بازمی‌گردد به زمانی که در سمت مدیر فرهنگ و ارشاد سنقروکلیایی، معاون اداری و مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، مشاور در این اداره، 5 سال معاون فرهنگی و هنری اداره کل و نزدیک به 6 سال هم ریاست دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه را بر عهده داشتم و حالا برگشته‌ام به مأوای اصلی خودم.

با شروع کارم از مرداد سال 98 به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، جز نیروهای جدیدی که وارد حوزه کاری این اداره طی سه سال دوریم شده بودند، تقریباً پرسنل اداره را از نزدیک شناخت داشتم و به‌اتفاق اصحاب رسانه، فرهنگ، خوشنویسان، تئاتر، کاریکاتوریست، خانه مطبوعات و ... را می‌شناختم.

اولویتان در بدو ورود به حوزه مدیریت معطوف به کدام بخش فرهنگ و هنر کرمانشاه شد؟

خودتان بهتر می‌دانید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه الزاماً مدیر سیزده شهرستان دیگر کرمانشاه نیز هست و از همان ابتدای کار با یک برنامه مدون در سال 98 کار را شروع کردیم و ابتدا به‌صورت تدوین‌شده و با برنامه‌ریزی به همراه رؤسای نیروی‌های ستادی، مسئول روابط عمومی و ... به سراغ شهرستان‌ها رفتیم؛ طی نشست‌های مدون با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها که تایمینگ آن‌ها کمتر از سه ساعت نبوده و برای اولین بار اصحاب فرهنگ و هنر تمام شهرستان‌های کرمانشاه در تمامی ابعاد انجمن‌ها و هنرمندان هم از نزدیک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هم فرمانداران هر شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

از 26 شهریور با شهرستان قصرشیرین شروع کردیم و 20 آذرماه آخرین شهرستان سنقر بود و تقریباً در یک پروسه سه‌ماهه از تمام شهرستان‌های استان بازدید به عمل آوردیم، نیازسنجی صورت گرفت که در هر شهرستان با توجه به اقلیم، فرهنگ و استعدادش چه برنامه‌ای مؤثر است به‌طور مثال در حوزه غرب استان در شهرستان اسلام آبادغرب تئاتر مناسب‌تر از بقیه شهرستان‌ها شناسایی شد، در گیلانغرب از جهت پایگاه شعر به‌ویژه شعر با گویش کردی مناسب‌تر دیده شد، در قصر شیرین امور ادبی، سرپل ذهاب اقدامات فرهنگی، اجتماعی به‌ویژه حوزه عشایر و مباحث قومیتی و جمعیتی و ... بستر بسیار مناسبی وجود داشت و مهم آنکه در این نشست‌ها از نظرات کارشناسی خود اصحاب فرهنگ و هنر آن شهرستان در نیازسنجی استفاده‌شده است.

بر اساس این بررسی‌ها یک منشوری تدوین و به شهرستان‌ها ابلاغ شد که برای ادامه سال 98 بایستی برنامه محور حرکت کنند که خوشبختانه تا اول اسفند 98 همه برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده اجرایی شد.

نمونه مصداقی آن تئاتر مرصاد، تئاتر آسیب‌های اجتماعی هرسین، جشنواره تنبورنوازان دالاهو و یکسری برنامه‌ها تحت عنوان کاروان نسیم شادی پس از ایام محرم و صفر و همچنین در ایام عزاداری در قصرشیرین برای نخستین بار تئاترهای خیابانی ویژه ایام اربعین برگزار شد که از مهم‌ترین این اقدام محسوب می‌گردد.

اقدامات شاخص دیگر حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در این دوره یک‌ساله را بیان کنید؟

دریکی دیگر از بررسی‌های انجام‌شده در حوزه فرهنگ و هنر کرمانشاه این بود که در بخش فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و به‌طورکلی جامعه خبری استان، آگاهی کافی و دانش‌افزایی مفید در سطح شهرستان‌ها مبنی بر آنکه بتوانیم سواد رسانه‌ای را افزایش بدهیم، نیست.

خوب در مرکز استان به دلیل وجود دسترسی‌ها مثل دانشگاه فرهنگ و هنر این موضوع باقوت بیشتری وجود دارد اما این موضوع در شهرستان‌ها قوی نبود و درنتیجه با برگزاری کارگاه‌های رسانه‌ای با حضور استاد شیریان یکی از اساتید مجرب استان هستند، این کارگاه‌ها را تشکیل دادیم و در یک فرصت زمانی بسیار محدودی از 16 تا 26 بهمن 98 تقریباً در تمام شهرستان‌ها این کارگاه را برگزار کردیم و حدود 327 نفر در این دوره‌ها در بخش‌های مختلفی همچون کارشناسان، روابط عمومی‌های ادارات و ... شرکت کردند و این روند انشاء اله در سال 99 نیز با بهبود شرایط کرونا قطعاً تکرار خواهد شد که در زمره اقدامات زیرساختی محسوب می‌شود.

اقدام مهم دیگر این بود که برای نخستین بار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت دادیم این بود که، تمام دکه‌های مطبوعاتی استان کرمانشاه را از نزدیک و به‌صورت حضوری با مشارکت تیم رسانه‌ای اداره رصد کردیم و با ارائه یک فرم از کارکردی‌شان جویا شدیم که حاصل این بازدید میدانی وسیع، وجود 429 دکه فعال در استان بوده که از این تعداد 418 در شهر کرمانشاه هستند و جالب آنکه از تعداد 429 دکه فعال تنها یک مورد صرفاً دکه مطبوعاتی است و عرضه نشریه می‌کند، 428 مابقی در کنار حرفه فروش روزنامه، اقلام دیگر را هم توزیع می‌کنند، طبق همین آمار متأسفانه از 428 دکه فعال در سطح شهر کرمانشاه نیز که به این اسم از اداره ارشاد، شهرداری و صنف مطبوعاتی‌های کرمانشاه مجوز گرفته‌اند، 392 دکه غیر از مطبوعه فعالیت می‌کنند.

طی نامه‌نگاری با شهرداری کرمانشاه، شورای شهر، انعکاس به استاندار و به مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که تنها 36 دکه هم مطبوعه می‌فروشند و هم اقلام دیگر و این واقعاً جای تأسف دارد و من خواهشم از شهردار محترم کرمانشاه این است که رسیدگی‌ها و نظارت‌های لازم را برای توزیع حداقل یک یا چند عنوان محدود نشریه در این دکه‌ها به عمل‌آورند چراکه این امر اگرچه شاید اندک و ناچیز به‌حساب آید اما به‌طورقطع هم در روند روزنامه‌خوانی در بین مردم کرمانشاه و هم وضعیت چاپ نشریات تأثیرات مثبت خواهد داشت.

تا قبل از شیوع کرونا نشست‌های متعددی با انجمن‌های فرهنگی و هنری فعال در سطح استان داشتیم و بر اساس این گفتگوها برنامه سال 99 تدوین‌شده که به‌محض بهتر شدن وضعیت بیماری، آماده اجرای آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هستیم.

بنده افتخارم این است که اهل کرمانشاه هستم و خیلی خوشحال و خرسند می‌شوم که اگر بتوانم کار مفیدی برای همشهریانم انجام بدهم و حتی از منتقدانم هم بابت حساسیتشان به این حوزه تشکر می‌کنم و تمام‌قد آماده هستم در شورای برنامه‌ریزی فرهنگ و هنر که به‌زودی تشکیل می‌دهم از بزرگواران هنرمند کرمانشاه در هر حوزه‌ای که در آن فعالیت دارند، دعوت می‌کنیم، نظرات و راهکارها را می‌شنویم، بررسی کنیم و در چارچوب قانون و اگر امکان داشته باشد آن‌ها را اجرایی کنیم و یا آن‌ها مجاب خواهیم کرد.

آیا فکر می‌کنید که می‌توان با شرایط موجود برنامه‌های سال 99 را در حوزه فرهنگ و ارشاد کرمانشاه را محقق کرد؟

تا الآن واقعیت این است که تیم مدیریتی استان و در رأس آن استاندار کرمانشاه و معاونین ایشان، آقای بهرام نژاد و تیم روابط عمومی استانداری از ما حمایت کردند ما در حال حاضر دست‌وبال خود آن‌ها نیز بسته است و نه‌تنها آن‌ها بلکه کل کشور در مسیر اقتصاد انقباضی است، بااین‌حال از همه آن‌ها خواهش می‌کنم که به من و تیم همراهم اعتماد کنند چون با تمام مشکلات موجود توانسته‌ایم به‌صورت برنامه محور جلو برویم.

این برنامه‌های تدوین‌شده در سال 99 به‌صورت کاملاً کارشناسی شده است و من همین‌جا این قول را می‌دهم که اگر دوستان تأمین اعتبار لازم را اجرایی کردند، مشروط به آنکه شرایط شیوع کرونا عادی باشد، اگر توانستم نمره قبولی را بگیریم که خوب وظیفه‌ام را انجام داده‌ام اما اگر نتوانستم خودم سمت و میز مدیریت ارشاد را ترک خواهم کرد.

بنده در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و شخصی که سال‌ها در این حیطه فعالیت داشته است به‌جرئت می‌گویم که ظرفیت تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب، ظرفیتی است که این شهرستان را به‌عنوان یک‌پایه قوی در کشور مطرح کند به استناد این موضوع که سال گذشته به مدت سه شبانه‌روز اسلام آبادغربی که به‌ندرت با حجم بالای مسافران خارج از استان مواجه است، نزدیک به 200 نفر مهمان در مهمانسراها و اقامتگاه‌هایش ساکن بودند و امسال هم برنامه‌ریزی‌شده که ظرفیت پذیرش را بالاتر ببریم و قطعاً در صورت اجرا در سال 99، استقبال بسیار بالایی خواهد داشت، عین این وضعیت را در شهرستان هرسین با اجرای تئاتر آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته داشتیم که طی سه روز حداقل 150 مهمان با حمایت فرماندار هرسین در این شهرستان اقامت داشتند و ... به‌طورکلی می‌خواهم این مهم را بیان کنم که تمامی این طرح‌ها در صورت اجرایی شدن در سال جاری نه‌تنها رشد فرهنگی و هنری را برای کرمانشاه خواهد داشت بلکه کمک شایانی به حوزه گردشگری، اقتصاد منطقه و شهرستان‌ها و ... می‌کند.

در مورد پرداخت کمک‌هایی که اخیراً حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی به اشخاصی خاص کرده است، لطفاً توضیح بدهید؟

من همین‌جا این مسئله را می‌خواهم بیان کنم که اگر در قصه شفاف‌سازی پرداخت کمک‌های ارشاد کرمانشاه کسانی برایشان سوءتفاهمی ایجادشده، عذرخواهی می‌کنم، این هزینه‌ها به صورتی بوده است که می‌بایست بخشی از خدماتی که افراد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌اند را پرداخت کنیم اما در فصل 5 این پرداخت‌ها که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده، عنوانش کمک بود، یعنی الآن حتی حق‌الزحمه دوستان عزیز در شورای نظارت، یا شاعران عزیزی همچون آقای پیمان سلیمانی که در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کاری انجام داده‌اند و نمی‌توانیم به‌صورت سرخود هزینه‌اش را پرداخت کنیم، یک درخواست داده و حق‌الزحمه‌شان را از این طریق دریافت کرده‌اند و دیگر دوستان نیز به همین منوال.

اینجا از طریق این رسانه‌ای سوءتفاهم را برطرف می‌کنم، آن عناوینی که در لیست ذکرشده نیازی به این پول‌ها و کمک‌ها ندارند و این پرداخت‌ها حق خود این افراد بوده است و متأسفانه در عنوان قانونی آن واژه "کمک" ذکرشده است و صادقانه بگویم خود من هم از ذکر تعدادی از افراد که در این لیست عنوان شد، شخصاً مکدر شدم اما ناچار به انجام این کار بودم و برای جلوگیری از سوءتفاهم‌های بعدی در حال رایزنی با دوستان تهران هستیم که برای دفعات بعد، شأن و شخصیت مخاطبین را ضایع نکنیم، ذکر اسامی حذف شود، چون واقعاً شایسته نیست که اگر شخصی هم به‌واسطه گرفتاری درخواستی را هم به ما داده، آن را عنوان کنیم.

در خصوص وضعیت کنونی اصحاب فرهنگ و هنر و تضررهای ناشی از کرونا هم توضیح بدهید؟

یکی از متضررترین بخش‌ها در بحث کرونا حوزه فرهنگ و هنر بود ما جزء نخستین مکان‌ها و اقداماتی بودیم که به طبع خطر شیوع کرونا تعطیلی شدیم و در حال حاضر هم جزء آخرین ارگان‌ها در باز شدن هستیم، یعنی اگر کسبه و مجتمع تجاری و بازارها از حدود یک ماه و نیم گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع کردند، ما هنوز نتوانستیم شروع به کارکنیم و در صورت باز شدن هم طبق پروتکل‌ها چقدر می‌توانیم فعالیت کنیم که باید مثلاً 50 درصد فروش بلیت وجود داشته باشد که قطعاً به‌صرفه نیست، سینما، تئاتر و ... با همین معضل روبرو هستیم.

به نظر بنده من فکر می‌کنم که پدیده کرونا در چند دهه اخیر و حتی تاریخ بشریت بسیار کم‌نظیر بوده است و همه سطوح از هر بخش و ارگانی دچار ضرر شدند و همان‌طور که گفتم بخش فرهنگ و هنر بنا به دلایلی همچون اینکه در وهله اول بخش فرهنگ و هنر بخش اقتصادی نیست و اصحاب این حوزه عموماً با ضیق معیشت روبرو هستند چون کار فرهنگی در جامعه ما متأسفانه بازه اقتصادی ندارد و فعالین در این عرصه آدم‌های عاشقی هستند که بر حسب احساس وظیفه وارد این عرصه می‌شوند و درنتیجه این قشر نیازمند نگاه ویژه‌تری نسبت به دیگر بخش‌ها هستند، ما از همان آغازی که تعطیل‌های ناشی از کرونا رخ داد، چون متوجه آسیب بودیم شروع به برآورد میزان خسارات ناشی از کرونا در بخش فرهنگ و هنر پرداختیم و انصافاً برآوردها را واقع‌بینانه دیدیم و به وزارتخانه منعکس کردیم و مجدد در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز یک برآورد دیگر انجام دادیم و به رقم 180 میلیارد تومان خسارات اصحاب فرهنگ و هنر برآورد کردیم، مشروط بر اینکه شرایط عادی شود.

وزارتخانه یک سامانه‌ای را برای تحت پوشش قرار دادن این افراد راه‌اندازی کرد و روابط عمومی هم اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده و در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، خوشبختانه استاندار کرمانشاه موفق به جذب یک مبلغی برای این کارشده‌اند که قطعاً جوابگو نیست و از همین از آقا استاندار و تیم مدیریتی استان درخواست می‌کنم که نسبت به جبران خسارات ناشی از کرونا به حوزه فرهنگ و هنر استان به دلایلی که ذکر کردم، بیشتر توجه داشته باشند.

شکایت‌های اخیر که حوزه رسانه‌های استان صورت پذیرفت و واکنش شما در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چه بود؟

موضوع شکایت واقعیتش را بخواهید یک موضوع دوسویه هم از طرف رسانه و هم مدیران است و در این زمینه رسانه‌های استان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که مخاطب قلم آن‌ها انسان است و دارای شأن و جایگاه خانوادگی و اجتماعی که قطعاً کم یا زیاد نسبت به انتقاد واکنش نشان خواهند داد.

اصحاب رسانه هم بایستی نگاه موسع‌تری نسبت به مسائل روز داشته باشند و به‌عنوان بازوی محرک به مسئولین در مسیر پیشرفت استان کمک بکنند و به قول استاندار کرمانشاه از سیاه نمایی بپرهیزیم. در کنار آن جنبه‌های مثبت استان را نیز بیش‌ازپیش اشاعه بدهیم و به زبان ساده‌تر عینک بدبینی را برداشته و کمی شفاف‌تر خدمات را ببینیم.

از طرف دیگر مدیران استانی نیز این موضوع را با خود باید حل کنند که اگر من نوعی جنبه شنیدن انتقاد را ندارم، وارد سمت مدیریت نشوم؛ به‌شرط قبول می‌بایست بپذیرم که زیر ذره‌بین رصد رسانه‌ها قرار خواهم گرفت، من از همین تریبون استفاده می‌کنم از مدیران استان تقاضا دارم که سعه‌صدر بیشتری در واکنش به مطالب، اظهار نظرها و انتقادات به‌حق رسانه‌ها از خودشان نشان بدهند.

در خصوص گلایه‌هایی هم که نسبت به این‌جانب وارد شده که مسئله شکایت از رسانه‌ها ورود نکرده‌ام، واقعاً درست نیست اما واقعیت این است که در خلق‌وخوی شخصی من نیست که بعضی از فعالیت‌ها را عنوان و یا رسانه‌ای کنم، چون با یکسری معذورات اخلاقی برای خودم درگیر هستم و به‌جرئت می‌گویم برای همین دوستانی که اخیراً از آن‌ها شکایت شده، مطمئن باشید که هیچ کوتاهی صورت نگرفته و حتی از جانب آن رسانه نیز عذرخواهی هم کرده‌ام چون اصلاً در وظیفه مدیریتی‌ام حمایت از رسانه می‌بایست صورت پذیرد و بازهم همین‌جا اعلام می‌کنم که مدیران عزیزی که شکایت کرده‌اند، احساس می‌کنند که رسانه‌ای باید از آن‌ها عذرخواهی کند، من مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه این عذرخواهی را انجام می‌دهم.

وضعیت کنونی فضاهای مجازی که پس از حضور آقای بازوند در سمت استاندار کرمانشاه، بسیار فعال‌شده و فارغ از جنبه مثبت سرعت نشر خبر، چنین به نظر می‌رسد که به‌نوعی رسم غلط لمپنیسم در فضای رسانه‌ای کرمانشاه در حال شیوع است و این مسئله به‌شدت فعالین رسانه‌ای استان را منزوی کرده است، باعث دلسردی کم‌کم رسانه‌های قوی تولیدی مثل نقدحال، غرب، صدای آزادی، آوای کرمانشاه، ابوذر و ... و خبرگزاری‌هاشده است، نظر شما دراین‌باره چیست؟

د وهله اول باید بگویم که خود من هم معتقدم این نشریاتی که شما نام بردید جزء خوب‌های کرمانشاه هستند و بقیه هم در حال زحمت کشیدن هستند و این نکته را نباید فراموش کنیم که فضای مجازی یک ظرفیت برای رسانه‌ها محسوب می‌شود و اتفاقاً خود بنده هم در استانداری کرمانشاه این مهم را عنوان کردم که مشکل اینجاست که ما به دلیل محدودیت‌هایی بعضی از این پیام‌رسان‌ها اعمال کردند، عملاً توپ و زمین را به رقیب واگذار کردیم، مثل اینکه اعلا شد که تمامی ادارات باید از این پیام‌رسان‌ها بیرون بیایند درحالی‌که زانی که همه در این پیام‌رسان‌ها حضور دارند، این حق را به عناصر دولتی هم بدهیم که بتوانیم در مقابل هجمه‌های وارد از طریق این پیام‌رسان‌ها از خودمان دفاع کنیم و درنهایت آن‌طور که بایدوشاید از این فضای مجازی استفاده نکردیم.

در شرایطی که می‌توانستیم با یک ساماندهی اصولی عملاً این جعل‌ها و واهی نگاری‌ها صورت نمی‌گرفت، به این شکل می‌خواهم عنوان کنم که ریشه این به‌اصطلاح فیک نیوزها نشاءت گرفته از همان محدودیت است چراکه هر رسانه، فضا و منبع خبری که دارای شناسنامه و مجوز باشد به‌راحتی به خودش اجازه نمی‌دهد که هر مطلبی ولو کذب را بیان و بازنشر دهد.

بنده شهادت می‌دهم که آقا بازوند و تیم مدیریتی شأن در این موضوع سعی کردند که انتشارها به صورتی انجام‌پذیر که نه‌فقط شخص استاندار مدنظر نباشد بلکه عملکرد و کارهای صورت گرفته در استان بازنشر داده شود و جمع‌بندی صحبتم این است که آقای استاندار در این بخش فضای رسانه‌ای نه به دنبال منافع شخصی بلکه در راستای منافع استان است که گام برمی‌دارد اما این فیک نیوزها نیز بنده هم روی آن‌ها بحث دارم.

بنده عرضم این است که سیستم اجرایی باید به شکلی کار کند که حرفمان از طریق مراجع رسمی و رسانه‌های شناسنامه‌دار بازگو شود، اتفاقاً بیان عملکرد و خدمات دولتی باید بازنشر رسانه‌ای داشته باشد تا استان را بنمایانیم و ظرفیت‌های استان بیان کنیم.

اگر رسانه چه بخش رسمی و چه غیررسمی اگر دست‌به‌دست هم بدهیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

درد دل امروز جامعه رسانه کرمانشاه بیان این دغدغه بزرگ است که بال‌وپر گرفتن بی‌حدوحصر این فیک نیوزها و بها دادن افراطی مدیریت ارشد استان به آن‌ها درواقع پیشینه و زحمت ده‌ها و صدها رسانه‌ای کرمانشاه را که سال‌ها خون‌دل خورده‌اند و هرکدام صاحب‌قلم هستند را در استان زیر سؤال می‌برند و درواقع چهره مطبوعات و رسانه‌های کرمانشاه را زیر سؤال می‌برند، از شما در سمت متولی امر رسانه‌های کرمانشاه این انتظار می‌رود که واقعاً این فیک نیوزها را ساماندهی کنید تا شأن اصحاب قلم کرمانشاه حفظ شود؟

ببینید فصل الخطاب و فصل الختام در همه امور ما قانون است، من مدیر اگر در حوزه کاریم تسلیم شرایط یک فیک نیوز می‌شوم، حتماً ایرادی در کار است در غیر این صورت نباید این‌قدر انعطاف به خرج بدهم، از سوی دیگر ما باید بسترهای قانونی را باید به شکلی فراهم کنیم، افرادی که تمایل دارند در فضای مجازی فعالیت کنند آن فرصت را داشته باشند که فعالیت رسمی داشته باشند، همچنان که پیش‌تر هم‌عرض کردم مشکل اصلی بازمی‌گردد به معذوریت قانونی که وجود دارد.

کما اینکه پیش‌ازاین برای فعالیت رسانه در فضای مجازی پیام‌رسان‌هایی که محدود شد، یکسری ضوابط تعریف‌شده بود که می‌بایست بر مبنای رعایت آن‌ها مجوز فعالیت می‌گرفتند، خواهش من از مدیریت رسانه‌ای استانداری کرمانشاه این است که فعالیت‌های رسانه‌ای را در چارچوب قانون و با رسانه‌های شناسنامه‌دار لحاظ کنند چراکه واقعاً به عینه دیده‌ام که تیم مدیریتی استان اقدامات بسیار مثبتی را در طول حضورشان در کرمانشاه انجام داده‌اند که قطعاً با بها دادن به فعالیت‌های رسانه‌های رسمی استان با شناختی که از آن‌ها دارم به‌شرط یاری خواستن از آن‌ها بازوی توانمندی برای توسعه استان خواهند بود، من ایراد شما را وارد می‌دانم و حتماً موضوع را به جدیت مورد پیگیری قرار خواهم داد.

به‌شخصه در خلقیاتم به‌هیچ‌عنوان سفارش پذیری و واسطه‌گری را قبول ندارم کما اینکه در بحث برگزاری کنسرت‌ها نیز به عینه دیدید که فقط مؤسسات دارای مجوز و انجمن موسیقی کرمانشاه می‌شناختم و به آن‌ها اجازه کار دادم، هیچ شخص دیگری را به هیچ واسطه‌ای قبول ندارم و در این زمینه نیز به‌شدت موضوع را تحت پیگیری قرار خواهم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته