شمار روزهای دارای هوای پاک در مشهد افزایش یافت


شمار روزهای دارای هوای پاک در مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای برخوردار از هوای پاک در این کلانشهر ظرف 110 روز گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است.

رضا اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا امروز، شهروندان مشهدی۳۲ روز هوای با کیفیت پاک را تنفس کرده‌اند در حالی که در مدت مشابه پارسال این تعداد ۲۶ روز بوده است.

وی با اشاره به کاهش شمار روزهای دارای هوای سالم طی این مدت ادامه داد: در طول ۱۱۰ روز گذشته از سال مردم مشهد ۷۵ روز هوای سالم را در کارنامه خود دارند که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸۴ روز شاهد کاهشی چشمگیر هستیم.

مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: طی سال گذشته در این مدت تعداد روزهای دارای هوای ناسالم برای افراد حساس در مشهد سه روز بود که امسال این تعداد به صفر روز کاهش یافته است.

اسماعیلی یکی از راهکارهای مناسب کاهش آلودگی هوا را توسعه سامانه حمل و نقل عمومی ذکر و بیان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به کاهش استفاده از خودروی شخصی، استانداردسازی سوخت خودرو و صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست مجهز به ۲۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح این شهر است. از این میان ۱۲ ایستگاه متعلق به محیط زیست و یک ایستگاه متعلق به سازمان هواشناسی است و ۱۰ دستگاه نیز توسط شهرداری خریداری و نصب شده‌ است.
۷۰ درصد آلایندگیهای زیست محیطی شهر مشهد مربوط به خودروهای دودزاست و روزانه افزون بر یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند که سالانه ۲۰۰ هزار تن آلودگی تولید می‌کنند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی هشدار برای همه سنین، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از ۳۰۰ ای .کیو.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس