اسکوچیچ مسیرش را از کی‌روش و ویلموتس جدا کرد


اسکوچیچ مسیرش را از کی‌روش و ویلموتس جدا کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قرار است راهکار متفاوتی برای برخورد با مربیان باشگاهی داشته باشد.

هنوز درگیری‌های بین کارلوس کی‌روش و مربیان باشگاهی را فراموش نکرده‌ایم. بنا نیست که در اینجا بخواهیم حق را به طرفی بدهیم و گذشته را مجددا نبش قبر کنیم. اما بارها درگیری‌های مستقیم و غیر مستقیم بین سرمربی وقت تیم ملی و مربیانی چون برانکو ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی، زلاتکو کرانچار و ... آرامش فوتبال ایران را تا حد زیادی از بین برد و در نهایت هر ۲ طرف ضربه خوردند. در زمان ویلموتس نیز شاهد هماهنگی خاصی بین تیم ملی و باشگاه‌ها نبودیم؛ البته که عمر کوتاه مربیگری سناتور بلژیکی نیز در این امر بی‌تاثیر نبود.

دراگان اسکوچیچ اما از وقتی که هدایت تیم ملی را به عهده گرفت اشاره کرد که به دنبال این است تا با مربیان باشگاهی تعامل ویژه‌ای داشته باشد. در ابتدا همه چیز رنگ و بوی شعار به خود گرفته بود. پیش از او نیز شاهد چنین اظهار نظرهایی بودیم اما در عمل هیچوقت اتفاق خاصی رخ نمی‌داد. ولی گویا سرمربی کنونی تیم ملی نمی‌خواهد مشکلات نفرات قبلی برایش تکرار شود و به دنبال این است تا با همتایان خود در باشگاه‌ها ارتباط خوب و تنگاتنگی داشته باشد تا مشکلی از این جبهه برایش به وجود نیاید.

اسکوچیچ پیش از تعطیلی مسابقات به خاطر شیوع ویروس کرونا به تمرینات ۲، سه باشگاه سر زد و با سرمربیان این تیم‌ها دیدار داشت. او بعد از بازگشایی مجدد لیگ هم از این عادت خود دوری نکرد و به تازگی با ساکت الهامی، سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز ملاقاتی داشت. اسکوچیچ وعده داده که به زودی و به فراخور زمان و همچنین با در نظر گرفتن شرایط کرونایی سعی می‌کند تا با مربیان دیدارهای حضوری داشته باشد و نقطه نظرات آنها را راجع به برنامه‌های تیم ملی و همچنین بازیکنان بداند.

مرد کروات حالا در اقدامی جدید به مربیان لیگ برتری نامه زده و از آنها خواسته تا به صورت کلی وضعیت آمادگی بازیکنان و همچنین تمریناتشان را برای او به صورت هفتگی تشریح کنند تا او از شرایط بازیکنان و میزان آمادگی آنها با خبر باشد. اسکو همچنین به مربیان این نوید را داده که در برنامه‌های پیش روی تیم ملی به فکر تیم‌های باشگاهی و منافعشان هم باشد چرا که خودش پیش از نیز در آن شرایط بوده و از نگرانی‌ها آگاه است.

اسکوچیچ مسیرش را از کی‌روش و ویلموتس جدا کرد

بدون تردید این رویه سرمربی تیم ملی می‌تواند در ادامه حواشی پیرامون تیم ملی را تا حد زیادی کم کند و باعث شود تا بهانه‌گیری‌ها تا حد قابل توجهی کم شود. عدم همکاری با مربیان لیگ برتری جزو معدود اشکالات کی‌روش در دوران مربیگری‌اش در تیم ملی بود که به او ضربه زد اما اسکوچیچ نشان داد که به خوبی و با هوش فراوان توانسته در این مدت متوجه ایرادهای کار بشود. او با تلاشی فراوان و همچنین ارتباطی خوب با رسانه‌ها و مربیان در نظر دارد تا تیمش در فضایی آرام، برای چهار بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین آماده شود. اسکو از مربیان و رسانه‌های ایرانی شناخت خوبی دارد و این شناخت در حال یاری رساندن به اوست. اسکو همچنین با بازیکنان مهم تیم ملی نیز دیدارهایی داشت تا بتواند حمایت آنها را بگیرد. دراگان از توانایی بالایی در حرف زدن برخوردار است و می‌تواند مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهد. همین فاکتور مثبت باعث شده تا با دیدارهای حضوری مخالفان احتمالی خود را به سمت خود بیاورد و حمایت و اعتماد آنها را جلب کند. برای اثبات این حرف کافیست به مصاحبه و اظهار نظرهای بازیکنانی چون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش پیش و پس از دیدار با اسکوچیچ رجوع کنید. جایی که آنها ابتدا نسبت به انتخاب این مرد کروات تردید داشتند و متعجب بودند اما پس از برخورد رو در رو نظرشان عوض شد و به حامی اصلی آقای سرمربی تبدیل شدند.

اسکوچیچ مسیرش را از کی‌روش و ویلموتس جدا کرد

برنامه مسابقات تیم ملی و همچنین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که ممکن است اختلافاتی را بر سر استفاده از بازیکنان ملی‌پوش چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان ایجاد کند و این رابطه خوب بین اسکو و مربیان لیگ برتری از حالا می‌تواند به حل شدن مشکلات در آن برهه کمک کند.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران باید در تاریخ‌های ۱۷ مهرماه، ۲۲ مهرماه، ۲۲ آبان‌ماه و ۲۷ آبان‌ماه با چهار تیم هنگ کنگ ، کامبوج، بحرین و عراق پیکار کند. فعلا ما در جایگاه سوم قرار داریم و برای صعود نیاز به کسب حداکثر امتیازات داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها