تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز


تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز

مخبر از نیاز بیشتر به زمین و آب برای تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز خبر داد.

تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز ۱۷ تیرماه مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه دامپروی صنعتی سه هزار راسی مولد، تولید علوفه به روش هیدرو پونیک و آغاز عملیات طرح دانش بنیان تکثیر گاو‌های ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.
مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به یکی از راهبرد‌هایی که از سال گذشته با توصیه مقام رهبری به صورت وسیع، جدی و برنامه ریزی شده شروع شده، بحث کمک به امنیت غذا و امنیت دارو در کشور بوده است.
وی ادامه داد: حدود ۹۷ درصد از دارو‌ها در کشور تولید می‌شود، اما این تولید نیاز به ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای خرید مواد اولیه دارد. برنامه‌ای تنظیم شده که ظرف دو تا سه سال ۵۰۰ میلیون دلار از مواد اولیه دارو‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شود، که با گذشت ۹ ماه از برنامه تنظیم شده نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار از این مواد تولید شده است.
مخبر افزود:در بحث امنیت غذا نیز در سیستان و بلوچستان ۱۰ هزار طرح انجام شد که ۱۶ هزار تن گوشت قرمز تولید و باعث کاهش ۱۰ درصدی واردات شده است. محوریت انجام این طرح‌ها مردم و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوده است.
تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد:این برنامه‌ها امسال هم ادامه دارد و قرار است، ظرف دو تا سه سال ونیم از خروج یک میلیارد دلار جلوگیری شود.

وی افزود:برای تحقق برنامه‌ها ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی در حال انجام است و روزانه ۳۰۰ طرح را ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افتتاح می‌کند که باعث اشتغال یک هزار نفر در روز است.

تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به تولید ۲/۵ تن علوفه هیدروپونیک در روز گفت:اگر به روش معمولی این تولید انجام شود علاوه بر نیاز به زمین بیشتر، نیاز به آب نیز ده برابر بیشتر خواهد بود.

وی افزود:اگر از جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود و در اختیار مردم قرار گیرد می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور را بر طرف سازد.

بزرگی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه این مراسم گفت:با انجام تکمیل این طرح، تولید شیر که ۱۵ هزار تن در سال است به ۳۵ هزار تن خواهد رسید و ۵۰ هزار تن علوفه سبز نیز برداشت خواهد شد.

تولید 2/5 تن علوفه هیدروپونیک در روز

وی ادامه داد:در حال حاضر ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پیدا کرده اند که این رقم به ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

بزرگی با اشاره به افتتاح دو طرح دانش بنیان گفت: برای رسیدن به جهش تولید دو طرح انتقال جنین و تکثیر دام‌های ممتاز برای افزایش شیر و گوشت بیشتر را انجام داده ایم و همچنین تولید علوفه به روش هیدرو پونیک نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی