هشتمین هشدار نارنجی هواشناسی سیستان و بلوچستان صادر شد


هشتمین هشدار نارنجی هواشناسی سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشتمین هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در سال جاری گفت: بارش های مونسون همراه با تندبادهای موقتی از بعدازظهر امروز /سه‌شنبه/ ارتفاعات جنوب و غرب استان را فرا می‌گیرد.

دوست‌محمد کلیم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش ها به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای خواهد بود و پیش بینی می شود ارتفاعات شهرستان های راسک، سرباز، قصرقند، نیکشهر، فنوج تا بزمان، ایرانشهر، بمپور، دلگان، جنوب خاش و غرب مهرستان را فرا گیرد.
وی افزود: جاری شدن رواناب، طغیان موقتی رودخانه های فصلی و بارش تگرگ در این مناطق پیش بینی می شود بنابراین توصیه می کنیم در زمان بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان به ویژه نواحی شرقی تا چهارشنبه پیش‌رو ادامه دارد که سبب مواج شدن دریای عمان می شود به طوریکه ارتفاع موج در مناطق شرقی به ۲.۵ تا سه متر خواهد رسید.
کلیم افزود: اثر مخاطره آمیز این شرایط احتمال پاره شدن تورهای ماهی گیری، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک است که توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع این شرایط محدودیت تردد برای این قایق ها اعمال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری