وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد


وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان از بعدازظهر روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این بارش‌ها تا روز پنجشنبه به صورت پراکنده ادامه دارد.

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در روزهای گذشته گرد و غبار ناشی از وزش بادهای شدید که از مناطق مرکزی به استان وارد می‎شد، منجر به کاهش کیفیت هوا و شکل‎گیری پدیده گرد و غبار شده بود اما از روز سه‌شنبه از غلظت این غبار کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود وزش باد شدید همچنان در استان وجود دارد اما از آنجا که همراه با ابرناکی است منجر به وقوع بارش‌های پراکنده به ویژه در مناطق جنوبی استان می‌شود.

چراغپور همچنین از افزایش دمای هوای استان تا روز جمعه خبر داد وگفت: طی این مدت بیشینه دمای استان بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۵۳۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت هفت درصد کاهش دارد.

چراغپور خاطر نشان کرد: این استان همچنان رتبه نخست خشکسالی کشور را دارد و با توجه به نبود بارش موثر تا پایان سال آبی، پیش بینی می‌شود این وضعیت در استان پایدار باشد.

به گزارش ایرنا، این استان با وجود اینکه سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز به شمار می‌رود اما ۶۶ درصد مساحت آن در محدوده خشکسالی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش