روند افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی آغاز شد


روند افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با استقرار جوی آرام و پایدار در منطقه آذربایجان‌غربی، میانگین دما به طور متوسط بین پنج تا 6 درجه سانتی‌گراد در استان افزایش می‌یابد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت پایدار بودن هوا از روز گذشته روند افزایش دما به همراه با وزش باد در سطح آذربایجان‌غربی آغاز شده و تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر پلدشت با ۳۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان بود و پس از آن، شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، بوکان و چایپاره هر کدام با ۳۳ درجه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد، خنک ترین شهر بود، اظهار داشت: در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۶ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین ۱۷ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

محمدپور اضافه کرد: روند فعلی افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه دارد و از روز جمعه نیز این وضعیت تغییر پیدا خواهد کرد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

هوای گرم از اوایل خرداد در این استان غالب شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان