فرماندار: خدمات در پایتخت به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود


فرماندار: خدمات در پایتخت به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار تهران گفت: استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی اجباری است و چنانچه کسی بدون ماسک به نهادی مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و در صورتی که کارکنان دستگاه‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نکنند از حضورشان در مجموعه جلوگیری شود.

عیسی فرهادی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران نیز مثل همه کشورهای دیگر دنیا از ابتدای شیوع کووید۱۹ شیوه‌های متعدد برای مقابله با آن در پیش گرفت که در طراحی و اجرای این شیوه‌ها عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته‌ایم و همه بخش‌های کشور به ویژه کادر درمانی تلاش ارزشمندی داشتند که از آنان با تواضع قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه زندگی مردم باید توام با سلامت، در چرخش باشد و تمام مراکز تولیدی به کار خود ادامه دهند، افزود: لازمه این امر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه است.

فرهادی یادآورشد: پس از یک دوره تعطیلی عمومی فعالیت‌های غیرضروری و آغاز گشایش فعالیت‌ها و مشاغل تاکید شد که هر چه گشایش‌های مربوط به مشاغل بیشتر باشد، مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی نیز با حساسیت و دقت بالاتری پیگیری شود.

فرماندار تهران با بیان اینکه برخی ابتلای به این بیماری را ناپسند می شمارند و آن را مخفی می‌کنند، گفت: اگر کسی بداند که به کرونا مبتلا شده است وظیفه شرعی و انسانی دارد که به دیگران اطلاع دهد و لازم است با فرهنگ‌سازی بر این معضل فرهنگی غلبه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ را باید نهادینه کرد که افراد مبتلا در اداره، اجتماعات و جاهای مختلف بیماری خود را بگویند و اگر کسی هم فهمیده باید این را اعلام کند تا اینکه بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

فرهادی ادامه داد: مردم باید تا زمان تولید دارو و یا واکسن برای مقابله با این بیماری، ملاک را بر این قرار دهند که ممکن است همه آلوده باشند و از همین رو در ارتباط‌گیری اجتماعی با افراد، نهایت دقت و احتیاط لازم را به عمل آورند.

فرماندار تهران تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی اگر می‌خواهند خدمت بدهند و اگر کسی می‌خواهد وارد اداره شود، آن هم در فضایی که جمعیت زیاد و رفت و آمد وجود دارد؛ بخصوص بانک ها یا شهرداری، باید از ماسک استفاده کند، اگر استفاده نکرد به او خدمت ارائه نکنند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات منوط به مراعات پروتکل‌های بهداشتی است، حساسیت مردم نباید کاهش پیدا کند، یک مدتی این ویروس مقداری آرام‌تر و یا فعالیت‌ آن کم شده بود و متاسفانه مردم فکر کردند دوره آن تمام شده و خبری نیست و این احساس خطر از بین رفت؛ احساس خطر باید دوباره برگردد و پروتکل‌ها همه باید رعایت شود.تا بتوان از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۱۶ تیر امسال و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند، و به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر ۱۶ تیر، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید و در مجموع تا کنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و ۸۲۰ هزار و سه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد