ساماندهی کانکس نشینان سرپل ذهاب


ساماندهی کانکس نشینان سرپل ذهاب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ساماندهی کانکس نشینان سرپل ذهاب تا مهر سال جاری خبر داد.

ساماندهی کانکس نشینان سرپل ذهاببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از سازمان مدیریت بحران، اسماعیل نجار با بیان این که تا امروز در منطقه سرپل ذهاب حدود ۱۹ هزار کانکس جمع شده است، گفت: هم اکنون حدود ۶۵۰ کانکس در سرپل ذهاب وجود دارد که افراد در آن زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: حدود ۱۰۴ کانکس در منطقه سرپل ذهاب در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. این کانکس‌ها نیز، تا پایان تیرماه جمع آوری می‌شود و خانواده‌های تحت پوشش و حمایتی توسط ارگان‌های مربوطه به مسکن‌های در نظر گرفته شده انتقال داده می‌شوند که از این تعداد تا امروز حدود ۴۷ کانکس جمع آوری شده است و خانواده‌های نیز، اسکان داده شده اند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این که تعدادی از افراد که در کانکس‌ها هستند واحد‌های تخریبی دارند، گفت: تا اواخر مرداد واحد‌های این افراد که در مراحل پایانی ساخت و ساز است، نیز تکمیل و کانکس‌ها را ترک می‌کنند.
نجار با اشاره به کانکس نشینانی که ساکنان سرپل ذهاب نیستند، افزود: این کانکس‌ها توسط خیران به این افراد داده شده و این افراد هیچ حق و حقوقی از دولت ندارند در حال حاضر نیز اخطار‌های لازم داده شده و برنامه جمع آوری این کانکس‌ها نیز به شهرداری و بنیاد مسکن محول شده است.
وی با بیان این که به گفته مسئولان مربوطه و طبق آمار اعلام شده، در سرپل ذهاب شیوع بیماری کرونا حاد نبوده است؛ گفت: به جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در بین کانکس نشینان منطقه، به صورت مرتب فضای بین کانکس‌ها توسط شهرداری ضدعفونی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد