یک میلیون تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شد


یک میلیون تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون تن انواع کالای اساسی از ابتدای سالجاری تا نیمه تیرماه امسال، در بندرشهید رجایی تخلیه و پس از فرایندهای قانونی روانه بازارهای داخلی شده است.

الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در تشریح این خبر به رسانه‌ها افزود: این کالاها شامل روغن، گندم، شکر، کودشیمیایی و خمیر کاغذ بوده که از ۲۰ فروند کشتی به صورت فله تخلیه شده است.

وی بیان داشت: تخلیه این میزان کالای اساسی در بندرشهید رجایی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین کشتی‌های دیگری نیز در مسیر بندرشهید رجایی هستند که به محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدام‌های بهداشتی، کنترلی و فرایندهای اداری، بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص یافته پهلودهی می‌شوند.

عفیفی پور بیان داشت: علاوه برکالاهای اساسی که به شکل فله تخلیه آن‌ها صورت گرفته، کالاهای دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندرشهید رجایی شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تی.ای.یو انواع کالاهای اساسی به صورت کانتینری وارد بندر شهید رجایی شده و پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری روانه بازار مصرف شده است.

این مسوول بندری اظهارداشت: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی و افزایش در این حوزه شده، ابتکار عمل مبنی بر تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط با مدیریت اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است .

عفیفی پور؛ تشکیل این کارگروه را به شکل هفتگی و مداوم، با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های مطروح شده از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیم به منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر