مراقب باشید کلاه فروش کتب درسی سرتان نرود


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

بر اساس اعلام پلیس، سرهنگ "احسان آنقی" در تشریح جزئیات این مسئله گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام کتب درسی به‌ صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی انجام می شود، افراد سودجو با سوء استفاده از موقعیت پیش‌آمده با ترفندهای مختلف و تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی و بخصوص در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ متأسفانه در مراجعات اخیر به این پلیس، برخی کاربران به علت بی توجهی و استفاده از اپلیکیشن ها و لینک های فیشینگ که تحت عنوان ثبت نام کتب درسی در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و این روند رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز اینگونه کلاهبرداری ها و با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته و نظارت و مدیریت بر تمام فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از سوی دستگاه های مسئول یک نیاز و ضرورت است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ضمن تشدید نظارت و مدیریت بر فرایند سفارش و توزیع کتب درستی لازم است مدیران فنی سامانه‌های ثبت‌نام نیز امنیت اطلاعات کاربران را تأمین و راه نفوذ کلاهبرداران حرفه‌ای را با برنامه‌های امنیتی مسدود کنند.

سرهنگ آنقی با تاکید بر اینکه والدین هنگام ثبت‌نام محتوای آموزشی و کتب درسی فرزندانشان تنها از طریق وب‌سایت‌ رسمی که توسط آموزش و پرورش معرفی می‌شود اقدام کرده و از ورود به سایت‌های غیرمعتبر و نامطمئن جدا خودداری کنند، بیان کرد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که ثبت‌نام و پرداخت هزینه صرفا از طریق درگاه ایمن انجام پذیرد و هنگام ورود اطلاعات بانکی از صفحه ‌کلیدهای مجازی استفاده کرده و در صورت ثبت‌نام در محل‌های دیگر مانند کافی نت‌ها مراقب کی لاگر و دیگر موارد زمینه‌ساز کلاهبرداری باشند.

وی یادآورد شد: والدین هنگام ثبت‌نام اینترنتی فرزندان خود حتما آدرس وب‌سایت رسمی ارائه‌ شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی وارد کرده و به نتایج موتورهای جستجو اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک در خصوص کلاهبرداری اینترنتی موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403