حناچی: 60 درصد اتوبوس‌های تهران بالای 10 سال عمر دارد


حناچی: 60 درصد اتوبوس‌های تهران بالای 10 سال عمر دارد

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه این کلانشهر پنج هزار و 800 اتوبوس دارد، گفت: 60 درصد اتوبوس‌ها بالای 10 سال عمر دارد.

«پیروز حناچی» روز سه‌شنبه در دویست و بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه دو فوریتی «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران» را تقدیم کرد و افزود: در این لایحه به وعده دولت در خصوص تامین اتوبوس توجه کردیم و با خودروسازهای داخلی توافق‌هایی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار شهرداری بالاتر است و می خواهد به صورت مجدد اجازه شورا را برای هزینه‌کرد در این حوزه بگیرد، تاکید کرد: این لایحه به شهرداری اجازه می‌دهد که توافق‌ها با شرکت‌های اتوبوس‌سازی را پیگیری کند.

شهردار تهران از اعضای شورای اسلامی شهر خواست برای تصویب این لایحه همکاری کنند و افزود: دو فوریت طرح تفصیلی منطقه ۲۲ که قدم به قدم با نظر شورا پیش رفته نیز به صورت لایحه جداگانه در این جلسه ارایه شده است.

حناچی با تاکید بر اینکه این لایحه هم از نظر شهرداری تهران اهمیت دو فوریتی دارد، بیان کرد: امروز مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی هم تشکیل شد و خط ویژه جدیدی در اتوبان همت از زین‌الدین تا میدان صنعت راه‌اندازی می‌شود و حمایت اعضای شورا را می‌طلبد.

به گفته وی همچنین براساس این لایحه، سقف معاملات شهردار تهران تا ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

اجرای نمای میدان حسن‌آباد بر عهده شهرداری است

شهردار تهران با اشاره به حریقی که سال گذشته در میدان حسن‌آباد رخ داد، گفت: طراحی و اجرای نمای این میدان برعهده شهرداری است.

پیروز حناچی در حاشیه دویست و بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران توضیح داد: مسابقه‌ای در این زمینه برگزار و نتایج آن نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: ترمیم داخل و پشت ساختمان دچار حریق شده بر عهده بخش خصوصی بوده اما شهرداری آماده همکاری با مالک ساختمان است.

حناچی همچنین با اشاره به حضورش در شورای شهر تهران و برگزاری مجمع شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: براساس توافقی که با شرکت ایران خودرو دیزل انجام شده مقرر است ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس برای شهر تهران تولید شود که این قرارداد از حدود اختیارات شهردار و شرکت اتوبوسرانی تهران بالاتر بود و از این رو برای تحقق آن نیازمند کسب مجوز از شورای شهر بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا این لایحه در قالب ۲ فوریت در جهت حل مشکلات شهر تهران در زمینه حمل و نقل عمومی امروز به شورا تقدیم شد.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی تهران در نهایت با ۱۵ رای کلیات لایحه یادشده را تصویب کردند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن