توجه به نیاز مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد


توجه به نیاز مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری، توجه به نیاز مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی را مهم خواند و گفت: این اقدام در راستای توجه بیشتر به این نهاد فرهنگی بوده و می‌تواند سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهد.

امین بابایی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک، با تاکید بر اجرای طرح مطالعات روستایی اظهار داشت: تامین کتاب کتابخانه های عمومی باید براساس نیاز روستاها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مشارکت خیران در اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای باید در بین همگان تبیین شود و در این زمینه امیدواریم رسانه‌ها و اهل قلم همکاری همه‌جانبه با ما داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه به شکل مناسب عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه برسیم.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشران توسعه است، خاطرنشان کرد: متولیان امر باید با اجرای طرح‌های اثرگذار و کاربردی با همکاری مسئولان و مردم زمینه ایجاد کتابخانه در روستاها را فراهم کنند.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: برای افزایش سرانه کتابخانه‌ای متناسب با جمعیت روستاها باید با مشارکت دهیاران سرانه کتابخوانی را افزایش داده و زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های مطالعه و توسعه فرهنگی هر چه بیشتر در روستاها شوند.

وی ادامه داد: تامین کتاب باید براساس خواسته و نیازهای مردم منطقه باشد و بتواند جذابیت لازم را برای خواننده ایجاد کند چرا که در حال حاضر برخی کتاب ما هیچ جذابیتی ندارد و لازم است با کتابهای دیگر جایگزین شود.

بابایی همچنین با اشاره به فرصت و تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی اتباع خارجی گفت: خانه‌های قرآنی شهری و روستایی یک ظرفیت مهم برای ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی است.

بخشدار کهریزک با اشاره به لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در این بخش افزود: فرصت‌ها و تهدیدهای فراوانی در این رابطه وجود دارد که باید سعی کنیم تا از فرصت‌ها به بهترین و بیشترین شکل ممکن بهرمند شده و در عین حال کمترین آسیب متوجه بخش شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: بحث‌های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی مشخص است یعنی عرصه‌ای که دربردارنده واکنش‌های مردم و رفتار آن‌ها نسبت به یک معضل اجتماعی، باورها، ارزش‌ها و غیره است که بر این اساس باید آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داد. ‌

بخشدار کهریزک با اشاره به چالش‌ و آسیب‌های فرهنگی در این بخش تاکید کرد: آنچه در تشکیل شورای فرهنگ عمومی به دنبال آن هستیم اینکه شوراها بتوانند از نزدیک مشکلات منطقه را رصد و به‌ تناسب همین امر برای بخش و روستاهای آن تصمیم‌گیری کنند.

وی یادآور شد: فاصله زمانی بین عید قربان و غدیر به نام دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است؛ برهمین اساس هرسال برنامه‌های متعدد و متنوعی با هدف تبیین شعائر اسلام یو آموزه‌های مهم آن برگزار می‌شود و امسال نیز در بخش کهریزک اجرای چندین عنوان برنامه با موضوعات و محورهای مختلف برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد تجلیل از خبرنگاران به صورت یکپارچه تلاش داریم با همکاری دهیاران و مجموعه های شهرستانی، تندیسی به یادگار به خبرنگار برتر اهدا شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد تجلیل از خبرنگاران به صورت یکپارچه تلاش داریم با همکاری دهیاران و مجموعه های شهرستانی، تندیسی به یادگار به خبرنگار برتر اهدا شود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...