مدیرعامل بهشت زهرا (س): آمار فوتی‌های کرونا روبه افزایش است


مدیرعامل بهشت زهرا (س): آمار فوتی‌های کرونا روبه افزایش است

شهرری ـ ایرنا ـ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا در میان مردم، گفت: آمار فوتی‌های کرونا به صورت نگران کننده‌ای روبه افزایش است.

سعید خال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعداد و ارقام اعلامی وزارت بهداشت در خصوص آمار شیوع و فوتیهای کویید ۱۹ طی ۷۵ روز گذشته از هفته اول فرودین ماه بی سابقه است.

وی با بیان اینکه کلان شهر تهران شرایط ویژه ای به لحاظ شیوع ویروس کرونا و آمار مرگ و میر دارد، خاطرنشان کرد: افزایش آمار شیوع بیماری کرونا شرایط را علاوه بر کادر درمانی برای پرسنل سازمان بهشت زهرا (س) نیز سخت کرده است.

خال ادامه داد: اعداد و ارقام فوتی ها و مراجعه کنندگان به بهشت زهرا (س) قابل قیاس با سایر آرامستان های کشور نیست مردم اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت به شرایط سخت باز خواهد گشت.

این مسئول با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) یک نهاد بدون تعطیلی است که واجب کفایی مردم را انجام می دهد، افزود: رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی بخصوص پس از اعلام اولین فوتی بیماری کرونا در اواخر بهمن ماه در سازمان بهشت زهرا(س) بیش از گذشته انجام شد.

خال یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی در سازمان بهشت زهرا(س) شامل پرسنل، مراجعه کنندگان و محیط این سازمان مانند سالن های تطهیر، ماشین های حمل اموات، و محیط پیرامونی بهشت زهرا(س) می باشد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه روزانه چندین نوبت سالن های تطهیر بهشت زهرا(س) ضدعفونی می شوند، اعلام کرد: از ۱۶ فروردین ماه که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کار تطهیر اموات کرونایی در بهشت زهرا (س) آغاز شد سیستم های پایش آنلاین بر روی خروجی پساب سالن های تطهیر نصب شد.

این مسئول اضافه کرد: پیشرفته ترین سیستم کلر زنی آب نیز در جهت حفظ محیط زیست در سازمان بهشت زهرا(س) راه اندازی شد تا کوچکترین خطری نیز محیط پیرامونی بهشت زهرا(س) را تهدید نکند.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت تا ۱۵ تیرماه ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده است.

گفتنی است، بهشت زهرا (س) نیز بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول