کلینیک سینای تهران تا سال 1400 مجوز داشت


کلینیک سینای تهران تا سال 1400 مجوز داشت

تهران- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آخرین پروانه بهره‌برداری کلینیک سینا در سال 1395 صادر شد و تا 1400 اعتبار داشت.

«سید هادی میرهاشمی» روز سه‌شنبه با حضور در دویست و بیست‌وپنجمین جلسه شورا درباره مجوزهای کلینیک سینا اظهار داشت: موسسه در یک مجموعه چندطبقه در قالب یک داروخانه، یک درمانگاه تخصصی، یک بخش بستری که تحت نظر مجموعه جراحی محدود است و یک مجموعه مجوزدار سیتی‌اسکن و «ام آر آی» فعال بود.

وی با بیان اینکه مجوزهای این ملک سال‌ها پیش توسط وزارت بهداشت داده شد، تأکید کرد: ملک مسکونی می‌تواند در صورت رعایت نقشه‌های مصوب وزارت بهداشت، مجوزها را دریافت کند.

میرهاشمی ادامه داد: برای راه‌اندازی خدمات در این مجموعه، یک موسس و یک مسئول فنی وجود دارد و تمام چارچوب‌های استاندارد توسط مسئول فنی پیگیری می‌شود.

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: این مجوزها هرچند سال یکبار و قبل از تمدید به صورت جامع بررسی می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، پروانه بهره‌برداری تمدید نمی‌شود.

وی گفت: این مرکز موظف است طبق نظر وزارت بهداشت عمل کند و بازدیدهای دوره‌ای هم از این موسسه انجام شده است.

وی با بیان اینکه موسسه رادیولوژی که در این ساختمان مستقر بود، به تمدید پروانه در سال ۱۳۹۸ رسید، اضافه کرد: مجوزهای این موسسه در سال 1398 انجام شد و وزارت بهداشت تمدید پروانه بهره‌برداری آن را به راه‌اندازی موسسه رادیولوژی طبق ضوابط وزارت بهداشت منوط کرد.

میرهاشمی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه شهید بهشتی ۱۶ هزار مرکز را در استان تهران تحت پوشش دارد، افزود: تخلف‌هایی در مجموعه بوده که از تذکر برای اصلاح تا تعزیرات بر آنها نظارت شده است.

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد که چک لیست تخلف‌های این مجموعه که از سوی ناظران دانشگاه تهیه شده نیز موجود است.

میرهاشمی در ادامه با اشاره به ساختمان‌های نا ایمن تهران، گفت: ساختمان وزارت بهداشت هم ایمن نیست و به مراجع مختلف اعلام شده است.

تشنج در صحن شورا

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی امروز به جای «علیرضا زالی» رییس ستاد مبارزه با کرونا در این جلسه حضور یافت و اعضای شورای شهر تهران از سخنان معاون درمان شهید بهشتی قانع نشدند و حضور معاون درمان به جای رییس دانشگاه را غیرقانونی دانستند.

اعضای شورا به همین دلیل رییس شورا تذکر دادند و در پی این تذکر، لحظاتی جلسه شورای شهر تهران به همهمه کشید.

اعضای شورای اسلامی شهر معتقد بودند که در پی حضور نیافتن رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شأن شورا رعایت نشده است.

هاشمی نیز گفت: ایشان یک ساعت در صحن شورا معطل شدند و شان میزبانی حکم می‌کرد که صحبت کنند؛ «شان شورا این است که اعضا با تاخیر در صحن حاضر نشوند و جلسات به موقع شروع شود»‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی