کارکنان شهرداری تهران در روند اصلاح ساختار اخراج نمی‌شوند


کارکنان شهرداری تهران در روند اصلاح ساختار اخراج نمی‌شوند

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فرآیند اصلاح ساختار شهرداری‌ با توجه به ظرفیت شغلی این نهاد، هیچ‌کدام از کارکنان اخراج نخواهند شد.

سیدحسن رسولی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور خود در دویست و بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: با اصلاح ساختار شهرداری تهران وضعیت استخدامی آنان بهتر می‌شود؛ به گونه‌ای که کارکنان شرکت خدمات اداری شهر مستقیما بر اساس آئین‌نامه استخدامی کارکنان موقت با شهرداری طرف قرارداد خواهند شد و همچنین سازمان‌ها هم دارای پست سازمانی مصوب شهرداری تهران می‌شود که موجب ثبات استخدامی کارکنان خواهد شد.

وی ادامه داد: تشکیلات به عنوان بستر اداره بهینه هر دستگاه اجرایی است و از حیث اثربخشی و کارآمدی و انطباق با شرایط زمانی حداقل باید هرچهار سال یکبار مورد آسیب‌شناسی و بازطراحی قرار گیرد که این مهم در شهرداری تهران طی دهه‌های اخیر به جز در جهت بزرگتر شدن ابعاد سازمان مغفول مانده است.

به گفته رسولی امروز بخشی از واحدهای سازمانی شهرداری در اثر گسترش غیراصولی و موازی بودن وظایف به ۲ برابر تعداد مورد نیاز رسیده‌ا است یعنی در این سطح به طور متوسط برای انجام یک ماموریت شهرداری دو واحد سازمانی مشابه، پیکره سازمانی را از حیث تناسب علمی، منطقی و حد و اندازه سازمان مختل کرده است.

وی با بیان اینکه اسناد قانونی الزام‌آور بالادستی نیز اصلاح ساختار شهرداری تهران را تایید می‌کند، گفت: دی سال گذشته لایحه شهرداری پس از تصویب کلیات، جهت بررسی کارشناسی به این کمیسیون ارجاع و برای آن صدها نفر ساعت وقت صرف شده است.

این عضو شورا یادآور شد: تائیدیه وزارت کشور برای اساسنامه نمونه سازمان‌ها اخذ و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه تقدیم هیات رئیسه شده است تا در دستور علنی صحن قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم