9 هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد


9 هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد

تهران- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: در راستای حفاظت از انفال و عرصه های ملی، بیش از 9 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

«عباس قاسمی» روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: این اراضی در پلاک های ارجمند، کبوتر دره و محمود آباد به ارزش ۹ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

وی افزود: این اراضی تصرف شده در قالب اجرای ۱۷ فقره حکم قطعیت یافته قضائی و ۳ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناهای ایجاد شده بر روی این زمین ها تخریب شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضائی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه های ملی است که خوشبختانه در این خصوص تعامل و همسویی خوبی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه از گردشگران خواست با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت از بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی پیشگیری کنند و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه ای در طبیعت به جد خودداری کرده تا با همکاری و مشارکت همگانی شاهد کمترین وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی این سرمایه های سبز باشیم.

وی همچنین توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شهرستان فیروزکوه یکی از مناطق ییلاقی و بکر استان تهران است که همواره اراضی این شهرستان با توجه به ارزش بالا و آب و هوایی مناسب مورد تصرف سودجویان قرار دارد.

این شهرستان در شمال شرقی استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من