کاهش چشمگیر ازدواج ، طلاق، و زاد و ولد نسبت به سه ماهه سال گذشته


 کاهش چشمگیر ازدواج ، طلاق، و زاد و ولد نسبت به سه ماهه سال گذشته

فرماندار هشترود گفت: 15درصد در ازدواج،11/5 درصد در طلاق و17/5 در صد در میزان زاد و ولد این کاهش دیده می شود

به گزارش رکنا، امین امینیان با طرح این سئوال که وضعیت ما در رابطه با سالمندان چگونه است، افزود: جهان در طول ۷۰ سال گذشته حدود ۵ سال پیرتر شده است، اما جمعیت ایران متاسفانه در ۶۰ سال گذشته ۱۰ سال پیرتر شده است. البته این اتفاق ثابت نمی‌ماند و همچنان پیر تر می‌شویم وتاکید مقام معظم رهبری هم بر اینست که که تشویق به فرزند اوری، آموزش در رسانه ها در باره این پیامد باید در اساس کار متولیان امر باشد.

وی خاطر نشان کرد : ایشان بیان فرمودند: "در زمینه مسائل خانواده به معنای واقعی کلمه باید تحول ایجاد کنیم؛ امروز خبرها و گزارش‌های مختلفی به ما می‌گوید که کشورمان به سرعت به سمت پیری پیش می‌رود، این خیلی خبر دهشتناک و بدی است. از جمله مواردی است که آثار آن در وقتی ظاهر خواهد شد که هیچ‌گونه علاجی برای آن متصور نیست، اینها را باید با تحول انجام داد".

فرماندار هشترود تاکید کرد : دستگاههای متولی امر باید در این زمینه ها خانواده ها را تشویق کنند که صاحب اولاد شوند وهم آموزشهای لازم برای پیشگیری طلاق حتما مد نظر قرار دهند تا این آمارها رفته رفته رو به کاهش برود.

امینیان از ادارات بهزیستی ودیگر ادارات مرتبط خواست که با تشکیل کلاسهای گوناگون جوانان را تشویق به ازدواج آسان نمایند واز دلایل پیری جمعیت ،کاهش ازدواج ،وافزایش طلاقها آشنا سازند.وهمچنین به خانواده ها گوش زد کنند که از کودک همسری جدا پرهیز کنند چون این کارهم برای خانواده وهم برای جامعه ضرر دارد ولطماتش گریبان هر دورا میگیرد.

نماینده عالی دولت در هشترود به تکمیل هشت سند راهبردی در مورد میزان طلاق و ازدواج وغیره که تدوین شده است و در اختیار ادارات ذیربط قرار داده شده است نیزگفت:در مورد این سندها نیز باید دستگاههای متولی هر ماه این سندها را تکمیل کنند وهم در دبیرخانه خود نگهداری کنند وهم یک صورت ازان را به فرمانداری ارسال نمایند که در پایان سال ارزیابی خواهد شد.

فرماندار هشترود ازمسولین استانی نیزخواست که برای برنامه های فرهنگی بودجه جداگانه ای در نظر بگیرند وهر اداره نیز با کمک اداراتی که با فرهنگ و هنر در ارتباط هستند در جهت برپایی مراسمات فرهنگی و هنری اقدام کنند وهر اداره خود سرانه به این کار اقدام نکند.

امینیان با اشاره به اینکه حدود پنجاه درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند برای توانمندی آنها نیزازادارات و دستگاههای مرتبط خواست که برنامه های عملیاتی ومنسجم ارائه کنند.

فرماندار هشترود خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران را ازالویتهای هر اداری عنوان کرد و افزود :این خانواده ها ولی نعمتان ما هستند وما هر چه داریم به شجاعت وازجان گذشتگی این عزیزان در تاریخ ایران اسلامی رقم زده شده است.وباید سرکشی به این خانواده ها در برنامه های کاری ادارات باشد ولی به علت شیوع بیماری کرونا فعلا این کار راکد مانده است ولی انشالله با تمام شدن این بحران این کارها نیز ازسر گرفته خواهد شد.

فرماندار هشترود در آخر از شهرداری خواست که در نصب پوستر شهدا در خیابانها نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهد و آنها را با نظم و ترتیب خاصی در سطح خیابانها وتیرهای برق نصب نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403