پیکر شهید مدافع حرم در نور تشییع و خاکسپاری شد


پیکر شهید مدافع حرم در نور تشییع و خاکسپاری شد

نوشهر - ایرنا - پیکر مدافع حرم شهید علی جمشیدی روز سه‌شنبه بر دستان مردم ولایتمدار نور تشییع و در گلزار شهدای مسجد جامع این شهر به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مقابل ساختمان نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران تا گلزار شهدای مسجد جامع نور با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف مردم شهرستان برگزار شد.

شهید علی جمشیدی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید به همراه شهید سعید کمالی دوم بهمن ماه ۹۸ بعد از آزادسازی خان طومان و تفحص کشف و در تاریخ پنجم تیر ماه امسال هم با آزمایش دی ان ای DNA هویتشان شناسایی و به وطن بازگردانده شد.

شهید علی جمشیدی متولید ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۶۹ شهرستان نور و دارای تحصیلات کاردانی و دانشجوی مقطع کارشناسی و یکی از فعالین فرهنگی منطقه بود.

در نبرد خان طومان سوریه شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر به شهادت رسیدند.
شهرک خان‌طومان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌ رسانی تکفیری ها به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب سوریه بود. این شهرک در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شهر حلب واقع است و به‌ خاطر نزدیکی به اتوبان حلب - دمشق در جنگ داخلی سوریه دارای اهمیت راهبردی بود.
روایت رزمندگان مدافع حرم ایرانی حاکیست که روز جمعه هفدهم اردیبهشت ‌ماه ۹۵ حدود سه هزار تکفیری با نقض آتش بس به خان ‌طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.
مازندران با تقدیم حدود ۴۰ شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.

شهرستان نور در غرب استان مازندران تاکنون ۶۰۰ شهید از جمله ۲ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید