580 تن گندم در شهرستان لردگان خریداری شد


580 تن گندم در شهرستان لردگان خریداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از اول تیرماه گفت: تاکنون 580 تن گندم در شهرستان لردگان از کشاورزان خریداری شده است.

کیقباد قنبری روز سه‌شنبه در دیدار از مرکز خرید گندم و کلزا در شهرستان لردگان افزود:خرید گندم تضمینی گندم در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی، با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۰ هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: امسال از بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود، که مازاد این میزان، خرید تضمینی و ذخیره سازی می‌شود.

وی اظهار داشت: تمام بهای گندم‌ خریداری شده تا دهم تیرماه امسال که به مراکز خرید تحویل داده شده، پرداخت شده است و خرید تضمینی محصول گندم استان تا ابتدای شهریورماه در مرکز از پیش تعیین شده ادامه دارد.

فرماندار شهرستتان لردگان نیز گفت: ۲ مرکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان در بخش مرکزی و فلارد فعال است.

ملک محمد قربانپور افزود: کشاورزان با فروش محصولات کشاورزی خود از جمله گندم به این مراکز، بهای آن را به صورت تضمینی دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، امسال از بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

در سال زراعی جاری بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۴ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز