بیانیه علمای بحرین در واکنش به کاریکاتور موهن روزنامه سعودی


بیانیه علمای بحرین در واکنش به کاریکاتور موهن روزنامه سعودی

گروهی از علمای دینی بحرین در بیانیه ای اقدام روزنامه سعودی الشراق الاوسط شهر لندن در توهین به آیت الله سیستانی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروهی از علمای دینی بحرین در بیانیه ای اقدام روزنامه سعودی الشراق الاوسط شهر لندن در توهین به آیت الله سیستانی را محکوم کردند. این روزنامه کاریکاتوری منتشر کرده بود که عراق به واگن قطاری تشبیه کرده بود که مراجع شیعه مانع حرکت آن هستند.

علمای بحرینی در بیانیه خود اعلام کردند که آیت الله سیستانی و مراجع شیعه عراق مانع سیاست های عربستان و اشاعه داعش در این کشور است و آنها از این مورد عصبانی هستند.

در این بیانیه آمده است آیت الله سیستانی نگران حقوق ، آزادی و عزت هر انسانی است ، مهم نیست که آنها عرب باشند یا غیر عرب ، سیاه یا سفید، سنی یا شیعه. در حقیقت مرجعیت شیعه عراق مانع اصلی پروژه های آمریکایی صهیونیستی در عراق است.

علمای بحرینی این اقدام روزنامه سعودی را با هدف فتنه انگیزی بین مردم توصیف کردند و اعلام کردند چون نقشه های سعودی در عراق شکست خورده است آنها از طریق تبلیغات مسموم درصدد تخریب چهره آقای سیستانی هستند.

هزاران نفر از مردم عراق بعد از انتشار این تصویر از سوی روزنامه لندنی جلوی منطقه سبز شهر بغداد تجمع و علیه عربستان و آمریکا شعار دادند.

تظاهرکنندگان خواستار این بودند که دولت عراق موضع روشنی در مورد توهین به شخصیت برجسته مذهبی اتخاذ کند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر