کشورهای عربی مشکلی با الحاق فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ندارند


کشورهای عربی مشکلی با الحاق فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ندارند

مصر ، عربستان سعودی و چندین کشور حاشیه خلیج فارس قصد ندارند نسبت به برنامه اسرائیل برای الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری اشغالی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیوعرب، بر اساس گزارش رسانه ها ، مصر ، عربستان سعودی و چندین کشور حاشیه خلیج فارس قصد ندارند نسبت به برنامه اسرائیل برای الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری اشغالی اقدام کنند.

یک روزنامه اسرائیلی روز یکشنبه گزارش داد ، مقامات بلند پایه در عربستان سعودی ، مصر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به همتایان اسرائیلی خود گفتند که کشورهایشان قصد ندارند علیه اسرائیل اقدامی صورت دهند.

روزنامه اسرائیل هایوم روزنامه نزدیک به بنیامین نتانیاهو نوشت: به نظر می رسد کشورهای عربی در مقابل برنامه های الحاق کرانه باختری تنها به بیانیه های محکومیت اکتفا می کنند.

این مقاله می افزاید که هرگونه اقدام بیشتر از سوی این کشورهای عربی تنها زمانی صورت می گیرد که واکنش مردم مربوطه به این اقدام ، خشم و اعتراض باشد.

در این گزارش آمده است که تاکنون ، تنها پادشاه اردن قاطعانه مخالف برنامه های الحاق است چون معتقد است که این برنامه موجب شورش های مردمی علیه حکومت اردن خواهد شد.

ماه گذشته ، گزارش هایی از جلسات پنهانی بین «یوسی کوهن» رئیس موساد و چندین رهبر عرب منتشر شد. ظاهراً کوهن برای ارزیابی واکنش کشورهای عربی به این کشورها سفر کرده است.

کشورهای عربی مدتهاست که حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین را شرط آنها برای عادی سازی روابط با اسرائیل می دانند.

اردن و مصر تنها کشورهای عربی هستند که روابط رسمی با اسرائیل دارند ، اما کشورهای خلیج فارس مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال برقراری ارتباط با صهیونیستها هستند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن