عمل تنگ کردن واژن


عمل تنگ کردن واژن

لابیاپلاستی یک پروسه جراحی است که باعث کاهش اندازه و متناسب کردن شکل لب های کوچک می شود.

عمل تنگ کردن واژن
انجام جراحی لابیاپلاستی نیاز به اطلاعات و تجربه زیاد جراح دارند. در حقیقت یک نوع جراحی پلاستیک است که روی دستگاه تناسلی انجام می شود و پزشک با تجربه می تواند تصمیم بگیرد که اندازه لابیاها را چه میزان کوچکتر کرده تا هماهنگی دستگاه تناسلی بهتر شود.

دوره ریکاوری و استراحت بعد از انجام لابیاپلاستی
عمل جراحی لابیاپلاستی حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد، شما می توانید روز بعد جهت معاینه و در صورت داشتن مشکلات و سوالات خاص با پزشک خود ارتباط پیدا کنید. درد و احساس التهاب در افراد مختلف متفاوت است و معمولا بعد از یک هفته بیماران به محل کار خود برمی گردند.
دوره ریکاوری هر شخص با دیگری متفاوت است و دوره ریکاوری بعد از لابیاپلاستی کامل حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد.
در صورت نیاز به بخیه، بخیه های ظریف و قابل جذب زده می شود که حداقل اسکار را داشته باشد.
بدین ترتیب معمولا اسکار ایجاد نمی شود و یا قابل دید با چشم نیست. زیرا که اسکارها در چین خوردگی های لابیا پنهان می شوند.
احساس جنسی بعد از عمل جراحی به مدت کوتاهی (بسته به شخص) گاهی تا 6 ماه ادامه می یابد، ولی بعد از آن به دلیل خونرسانی بیشتر این ناحیه و تحریک اعصاب جدید و برداشته شده بافت اضافی، لذت جنسی بیشتر می شود.


همین حالا با ما تماس بگیرید
 
عمل تنگ کردن واژن
 
سوالات متداول در مورد لابیاپلاستی و واژینوپلاستی
لابیاپلاستی یک پروسه جراحی است که باعث کاهش اندازه و متناسب کردن شکل لب های کوچک می شود. لب های کوچک، لب های داخلی دستگاه تناسلی یا واژن هستند که بین لب های خارجی و ورودی واژن قرار دارند.
در خانم های جوان و میانسال، اندازه و ظاهر لب های کوچک متفاوت است. در برخی خانم ها ممکن است شکایت از درد هنگام نزدیکی یا فعالیت یا هنگام پوشیدن لباسهای تنگ داشته و از ظاهر لابیاهای خود ناراضی باشند. مقصود از انجام لابیاپلاستی بهتر نمودن ظاهر واژن است. بعد از عمل جراحی، بیماران درد و احساس ناراحتی کمتری در حین رابطه جنسی دارند و اعتماد به نفس و اعتماد بهتری در آنها دیده می شود.
 
 
اگر نتوانستید در کادر بالا فیلم را ببینید، از اینجا دانلود کنید.

چگونه جوانسازی واژن می تواند مشکلات من را حل کرده و باعث بهتر کردن سبک زندگی ام شود؟
بعد از زایمان طبیعی بافت واژن شل شده و تونیسیته خود را از دست می دهد و کانال واژن گشادتر از قبل می شود. هنگام مقاربت جنسی این حالت باعث احساس لذت کمتر در بیمار و همسرش میگردد و در برخی موارد با انجام ورزش مانند ورزش کگل نیز تونیسیته واژن به وضع مطلوب و اولیه برنمیگردد.
واژینوپلاستی یک جراحی است که در آن بافت اضافی واژن برداشته می شود و اندازه ورودی واژن کاهش یافته و بافت های اطراف نیز ترمیم می شود. هدف از جراحی واژینوپلاستی، احساس لذت بیشتر هنگام مقاربت جنسی و بالاکشیدن بافت های اطراف واژن است که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس خانم ها و احساس رضایت آنها از خود می شود.
 
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه نمایید.
 
آیا بهترین روش انجام واژینوپلاستی و لابیاپلاستی انجام لیزر واژینال است؟
با توجه به شرایط بیمار، استفاده از لیزر و میزان موفقیت آن متفاوت است. امروزه خیلی از پزشکان باتجربه لیزر سعی می کنند از این تکنیک برای جوانسازی واژن استفاده کنند.
حقیقت آن است که استفاده از لیزر واژینال در طی جراحی باعث میگردد که خون گیری بهتر انجام شده و برش جراحی صاف تر و زیباتر باشد و آسیب کمتری به بافت می رسد.
برخی از پزشکان اعتقاد دارند عمل جراحی لابیاپلاستی با چاقو بهتر است زیرا بهتر می توانند به ظاهر لابیا حالت دهند. واقعیت آن است که انجام عمل جراحی لابیاپلاستی با لیزر نیاز به تجربه و مهارت کافی جراح دارد تا بتواند شکل لبیا را به فرم دلخواه درآورد.
واژینوپلاستی نیز می تواند با لیزر انجام شود و روش کاملا قابل قبولی است که با توجه به میزان گشادی واژن، انتخاب تکنیک با لیزر و جراحی توسط پزشک صورت می گیرد تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.
 
چه کسی را به عنوان جراح خود انتخاب کنید؟
هر شخصی باتوجه به نظر خود و مشاوره ای که با پزشک انجام می دهد، می تواند جراح خود را انتخاب کند. مطمنا پزشک مورد اعتماد شما باید مسئولیت و مراقبت بعد از جراحی، اعم از اورژانس یا غیر اورژانس را برعهده بگیرد تا شما بتوانید به راحتی به او دسترسی داشته باشید.
 
عمل تنگ کردن واژن

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
عضو انجمن جراحان زیبایی آمریکا
دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی
یکی از مولفین موسسه رهپویان شریف
ارائه دهنده پنج کنگره ی زنان و زایمان کشور
با بیش از ۸۰۰۰ عمل موفق لابیاپلاستی

همین حالا با ما تماس بگیرید
۰۲۱۲۲۱۷۹۰۷۰
۰۲۱۲۶۶۴۱۹۰۸

عمل واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟
به طور کلی بستگی به میزان جراحی و پروسه ای که لازم دارد، بین نیم تا دو ساعت این اقدامات به طول می انجامد.

اگر بیمار تا به حال زایمان نداشته، همچنان می تواند عمل واژینوپلاستی را انجام دهد؟
به طور کلی پاسخ این سوال بله است، با توجه به وضعیت، شما می توانید کاندید عمل واژینوپلاستی باشید.
افرادی که نمی خواهند در آینده بچه دار شوند، می توانند کاندید این عمل باشند. اگر شما قصد بچه دار شدن دارید بهتر است عمل جراحی خود را بعد از تکمیل زایمان طبیعی انجام دهید. ولی در صورتی که می خواهید سزارین شوید مانعی جهت این اقدام وجود ندارد.

چه مدت بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی و واژینوپلاستی می توان فعالیت جنسی را آغاز کرد؟
مانند جراحی های دیگر بدن نیاز به یک دوره ترمیم کامل دارد و به طور کلی نزدیکی تا چهار تا 6 هفته بعد از عمل نباید انجام شود. زمان دقیق آن را پزشکتان به شما گوشزد خواهد کرد.

اگر شخصی از شهر دیگری جهت انجام جراحی مراجعه کند، چه مدت بعد از جراحی می تواند به شهر خود برگردد؟
خوشبختانه با متدهای جدید بعد از عمل لابیاپلاستی و واژینوپلاستی، شخص می تواند به شهر خود بازگردد یا در موارد خاص نهایتا یک روز بعد به شهر خود برود. موارد استثنایی را پزشک به شما گوشزد می کند.

جراحی در مطب پزشک انجام می شود یا در بیمارستان؟
برخی از پزشکان عمل جراحی خود را با توجه به وضعیت بیمار در کلینیک، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می دهد.
 
آزمایش های قبل از لابیاپلاستی چیست؟
تمام بیماران کاندید عمل، نیاز به انجام آزمایش خون برای بررسی انعقادی، کم خونی و تست بارداری دارند.

آیا جراحی تنگ کردن واژن درد دارد؟
در حین جراحی با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی بیمار احساس درد نخواهد داشت. با توجه به تحمل بیمار، کاندید بی حسی موضعی و یا بی حسی شدیدتر می شود. بعد از جراحی نیز باید داروهای لازم برای تسکین درد و احساس آرامش و رفع التهاب (که پزشک تجویز می کند)، مصرف شود.

چقدر بعد از جراحی می توان به محل کار بازگشت؟
بستگی به نوع عمل جراحی دارد. ولی اکثر بیماران سه تا 7 روز بعد از عمل به محل کار خود می روند. اگر عوارضی وجود داشته باشد پزشک حتما به شما اطلاع خواهد داد.

خطرات عمل لابیاپلاستی چیست؟
اگر لابیاپلاستی به صورت درست و اصولی انجام شود هیچ خطر و عارضه ای ندارد. مزیت جراحی لابیاپلاستی با لیزر آن است که در این روش خونریزی وجود ندارد یا به میزان حداقل است و جای محل عمل به صورت دندانه دندانه نمی ماند و ظاهر زیباتری دارد. ضمن آنکه برداشتن بیش از حد لابیای کوچک باعث پخش شدن ادرار می شود. بنابراین باید میزان برداشت آن توسط پزشک در حد معینی باشد. ضمن آنکه نباید آسیبی به ناحیه کلیتوریس وارد شود که احساس جنسی کاهش نیابد. بنابراین ضمن آنکه این عمل بسیار ساده و قابل انجام در کلینیک است بسیار حساس و مهم نیز می باشد.
 
 
دلایل شایع برای جراحی لابیاپلاستی
1- درد
2- مقاربت دردناک
3-احساس ناراحتی حین فعالیت روزانه
4- درد و ناراحتی حین لباس پوشیدن
5- احساس درد حین ورزش
6- نامتقارن بودن لب های کوچک
7- درد و ناراحتی حین پوشیدن لباس های تنگ
به طور کلی نامتقارن بودن لب ها کاملا طبیعی است مگر انکه بیمار دچار ناراحتی، درد، یا نگرانی در مورد ظاهر آن شده باشد.
برخی از بیماران تمایل دارند تا کلاهک روی کلیتوریس شان کوچک تر شود.

عوامل ایجاد کننده اختلال لب های کوچک یا بزرگ
1- ژنتیک
2- مشکلات مادرزادی
3- زایمان طبیعی
4- مقاربت های متعدد
5 – افزایش سن
6- تغییرات وزن

انواع تکنیک های لابیاپلاستی چیست؟
1- Seculped linear ( or curvilinear ) resection :
در این روش از لیزر یا چاقو استفاده می شود و ممکن است در این روش با چند بخیه با نخ های قابل جذب استفاده شود.
نکته مهم ان است که بخیه ها خیلی محکم زده نشود تا اسکار ناشی از آن به حداقل برسد. به این دلیل جراحی با لیزر مناسب تر است زیرا خونریزی به حداقل رسیده و در نتیجه نیاز به بخیه های خیلی محکم وجود ندارد. میزان برداشتن بافت لبیا مینور بسته به نظر جراح و بیمار متفاوت است. بعضی از بیماران تمایل دارند که فقط مقدار کوچکی از بافت لبیا مینور برداشته شود و برخی تمایل دارند که بافت بیشتری از لبیا مینور را برداشته شود که باتوجه به شکل لگن افراد و وضعیت بیمار متفاوت است.

2- V-Wedge resection / Modified V-Wedge Resection
در این روش قسمت حاشیه لب های کوچک را به شکل v برداشته می شود که مقدار کمتری از بافت لبیا برداشته شده. البته میزان برداشت بافت باز بسته به بیمار و پزشک متفاوت است. مزایای این روش آن است که آسیب کمتری به اعصاب حسی این ناحیه می رسد و شکل لب های مینور طبیعی تر باقی می ماند و خونریزی در این روش کمتر است. دوره ریکاوری و استراحت خانم ها بعد از این نوع جراحی کمتر است.
گاهی اوقات ناحیه برداشته شده به شکل Y درمی آید که این بسته به نظر پزشک و وضعیت دستگاه تناسلی متفاوت است.

Z-Plasty Technique ( variation of modified V Wedge above) - 3
در این نوع جراحی، شکل برداشته شده به صورت z درمی آید و در نتیجه بافت لبیای یشتری بعد از جراحی وجود دارد. گاهی اوقات ناحیه برداشته شده با صورت w شکل است.
این در مواردی است که بافت لبیا نسبتا بزرگ است و نیاز به برداشتن پوشش کلیتوریس و مقداری از بافت پرینه (ناحیه بین مقعد و وردی واژن) وجود دارد.

superior – inferior pedicle flap Technique - 4
این روش مشابه همان روش v است که مقدار برداشته شده به صورت v باز است.
قسمت فوقانی و تحتانی لبیا برداشته شده و با همدیگر بخیه می شود.

Stem – Iris Scissors Technique - 5
معمولا این روش به صورت میکروسکوپی و با استفاده از بیهوشی انجام می شود تا خونریزی به حداقل برسد و فشار ناشی از بخیه کمترین میزان باشد. در حقیقت این تکنیک یک روش خطی اصلاح شده است.

De- epitheliazaton Techinices - 6
این روش توسط جراحان بسیار ماهر انجام می شود که قسمتی از بافت لبیا مینور (قسمت چروک خورده و چین خورده برداشته می شود) در این روش قسمت داخلی بافت لبیا مینور به شکل eye-shaped برداشته و بقیه قسمت ها به یکدیگر بخیه می شود.
مهمترین مشکل این روش آن است که بافت عصبی عروقی متصل به حاشیه فوقانی لبیا دچار آسیب شود. بنابراین باید این روش با دقت زیاد و به صورت کاملا ماهرانه انجام پذیرد.
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر