زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد


زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان در بین مراکز استان به عنوان سومین نقطه خنک کشور گزارش شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده میزان دمای هوا در مرکز زنجان ۱۲/۰۸ بود و اردبیل و بجنورد در استان خراسان شمالی نیز به ترتیب با دمای ۱۰+ و ۱۲/۰۶+ سانتیگراد، نخستین و دومین مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

وی اظهار داشت: هوای استان زنجان از بعدازظهر امروز گرم خواهد شد و این روند تا روز پنجشنبه /۱۹ تیر ماه جاری/ ادامه خواهد داشت و جمعه نیز از شدت گرما کاسته شده و بطور نسبی و موقت، خنک می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: میزان دمای هوای این استان تا پایان روز پنجشنبه در مقایسه با امروز /دوشنبه/ بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

وی به میزان دمای هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده سجاس با ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و چورزق در شهرستان طارم با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه این استان ثبت شد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، سه درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک