17 مرکز آموزش مهارتی در صنایع قزوین ایجاد می‌شود


17 مرکز آموزش مهارتی در صنایع قزوین ایجاد می‌شود

قزوین - ایرنا - 17 مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی (جوار کارگاهی) سال جاری در صنایع استان قزوین ایجاد می‌شود.

مدیزکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز در پی مذاکرات با واحدهای صنعتی و در قالب انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در محیط های کارگاهی و تولیدی صنایع استان قزوین ایجاد می شوند.

محسن مددی با بیان اینکه مراکز جوار کارگاهی جدید به مهارت آموزان در رشته ها و حرفه های مختلف از جمله صنایع ساختمان و کاشی کاری، خیاطی و دوخت و دوز، تعمیر قطعات خودرو و تعمیر و راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی آموزش ارایه خواهند کرد،افزود: مهارت آموزان در مراکز آموزش جوار کارگاهی از نزدیک مهارت های شغلی مورد نیاز خود را فرا می گیرند.

این مسوول با بیان اینکه تقویت مهارت به اشتغالزایی جوانان و رونق تولید کمک می کند، گفت: ارایه آموزش های مهارتی در محیط کار و تولید بازدهی بهتری برای مهارت آموزان به دنبال دارد و به آنان آمادگی مناسبی برای ورود به بازار کار می بخشد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در سال جاری خبر داد و در پایان گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت فعالان بخش خصوصی برای گسترش مهارت آموزی به زودی امضاء خواهد شد.

علاوه بر مراکز جوار کارگاهی و آموزشگاه های سیار و آموزشگاه های موجود در سطح زندان ها و پادگان ها، ۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.۱۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارایه می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق