کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در قزوین به زمین زده شد


کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در قزوین به زمین زده شد

قزوین – ایرنا – کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در قزوین روز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هدایت الله جمالی پور استاندار به زمین زده شد.

عملیات اجرایی این مجتمع زیر نظر یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید هسته‌های عاری از ویروس در روستای جزمه از توابع شهرستان آبیک آغاز شد.

مدیرعامل این مجموعه در این مراسم گفت: با توجه به اینکه معضل تولید نهال سالم را در کشور داریم، طرح تولید هسته‌های اولیه گیاهی و تولید نهال عاری از ویروس را ارایه کردیم که به عنوان یکی از سه طرح کلان و اقتصادی استان قزوین به معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ارجاع شد.

بهروز کمالی افزود: بعد از طی مراحل اداری و اخذ مجوزها امروز احداث فاز اول این طرح با حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کلنگ زنی شد که بخشی از این اعتبار آورده شرکت و بخشی دیگر از طریق تسهیلات بانکی و سرمایه گذاران تامین خواهد شد.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر