افزایش 31 درصدی مشترکان صنعتی برق سمنان در دولت تدبیر و امید


افزایش 31 درصدی مشترکان صنعتی برق سمنان در دولت تدبیر و امید

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: مشترکان صنعتی استان طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید از 3 هزار و 965 مشترک با افزایش 31 درصدی به پنج هزار و 205 مشترک رسید.

سیدمحمد موسوی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برق رسانی گسترده و پایدار در دولت تدبیر و امید نه تنها سبب افزایش سطح رفاه خانواده‌ها شد بلکه تحول بزرگی را هم در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مشترکان کشاورزی استان سمنان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با افزایش ۵۱ درصدی به ۶ هزار و ۶۲۱ مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به بالاتر بودن مصرف برق در بخش مولد این استان از میانگین کشوری، تصریح کرد: بیش از ۷۱ درصد انرژی مصرفی این استان صرف بخش‌های مولّد می‌شود که بالاتر از میانگین مصرف این بخش در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، نصب پست‌های توزیع برق ۲۶ برابر شده و این مساله در استان از ۶ هزار و ۶۴۴ به هشت هزار و ۳۵۳ دستگاه رسید.

موسوی‌زاده ابرازداشت که در استان سمنان ظرفیت پست‌های توزیع برق از یک هزار و ۱۹۳ مگاولت آمپر در سال ۹۲ به یک هزار و ۴۲۱ مگا ولت آمپر در سال ۹۹ رسید که رشد ۱۹ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه احداث شبکه هوایی و زمینی از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون رشدی ۱۴ درصدی داشت، اضافه کرد: این شاخص از ۱۰ هزار و ۶۵۷ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۱۲ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یادآور شد: بیش از سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید اعتبار برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی در این استان هزینه شد.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

برق در استان ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که حدود ۲۲.۷ درصد بیشتر از میزان میانگین مصرف این بخش در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟