بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟


بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟

هر ساله قبل از شروع فصل جدید NBA بازیکنان جدیدی در مراسم درفت به لیگ می آیند. بازیکنانی که ۲ یا چند سال در...

طرفداری - نقاط ضعف و قوت برترین بازیکنان این کلاس درفت را بررسی می کنیم.

آنتونی ادواردز

پست: شوتینگ گارد قد: ۱۹۲ سانتی متر وزن: ۱۰۲ کیلوگرم نقاط قوت: او گاردی قدرتمند است که می تواند آن بال یا آف بال بازی کند. او از سرعت خوبی نیز برخوردار است که در نتیجه یک مهاجم خوب در ضد حمله ها به حساب می آید. وقتی به NBA بیاید به عنوان یک اسکورر در درایو، میدرنج و تا حدی سه امتیازی شناخته می شود. نقاط ضعف: گرچه او قدرت و سرعت لازم برای دفاع را دارد اما تلاش زیادی در دفاع نمی کند و تمرکز بیشتری بر حمله دارد. گاهی شوت های سخت غیرضروری می زند در حالی که می تواند با قدرت خود درایو کند یا پاس دهد. او میانگین فیلد گل ۲۹.۱ درصد در ۲۳۱ سه امتیازی خود در جورجیا دارد که یا توجه به پست او، آمار خوبی نیست.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟آنتونی ادواردز

لاملو بال

پست: پوینت گارد قد: ۲۰۴ سانتی متر وزن: ۸۴ کیلوگرم نقاط قوت: قد بسیار بلندی برای پوینت گارد دارد. لاملو میتواند بازی را با دید باز، خلاقیت و بال هندلینگ بالای خود مدیریت کند. او یک پاسور تواناست که می تواند هر پاسی را با هر دو دست بدهد. همچنین او بازیکنی خلاق در پیک اند رول است. او توانایی اینکه مدافع خوبی شود را با سرعت، قد و هوش خود دارد. لاملو تا روز درفت ۱۹ سالش می شود و از شانس های پیک یک درفت است. نقاط ضعف: او به عنوان یک اسکورر غیر افیشنت شناخته می شد (میانگین ۴۲ درصد در دو امتیازی و ۲۵ درصد در سه امتیازی). او نمی تواند شانس هایی که درست می کند را نمی تواند تمام کند و فلوتر ها و شوت های سخت را انتخاب می کند. او در حال حاضر مدافع خوبی نیست و نمی تواند از پیک ها بگذرد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟لاملو بال

جیمز وایزمن

پست: سنتر قد: ۲۱۶ سانتی متر وزن: ۱۰۸ کیلوگرم نقاط قوت: او دست و قد بسیار بلند و بدنی بسیار قوی دارد که بدون شک یکی از سنتر های موفق خواهد بود. برخلاف برخی سنتر ها سرعت و مهارت خوبی دارد به شکلی که می تواند توپ را در اختیار داشته باشد، برای خودش موقعیت بسازد، و حتی گاهی سه امتیازی بزند. همچنین میتواند در صورت نیاز گارد ها را نیز دفاع کند. نقاط ضعف: گاهی در دفاع به اندازه کافی تلاش نشان نمی دهد. به خصوص در پیک اند رول. همچنین گاهی در حمله نقش خود را فراموش می کند و به جای اینکه از قدرت خود در پینت استفاده کند بیش از حد به سمت خط سه امتیازی می رود. او هنوز مهارت کافی برای پرتاب آزاد را به دست نیاورده اما با استعدادی که در شوت زدن نشان داده است، به نظر می آید می تواند این بخش از بازی خود را نیز ارتقا دهد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟جیمز وایزمن

آیزاک اوکورو

پست: اسمال فوروارد قد: ۲۱۶ سانتی متر وزن: ۱۰۲ کیلوگرم نقاط قوت: او تمام قدرت لازم برای یک وینگ موفق برای NBA را دارد. اوکورو یکی از تاثیر گذار ترین مدافعان در کالج بود و قابلیت حضور در تیم دفاعی سال NBA را دارد. او طول دست بلند، سرعت زیاد و قدی مناسب برای دفاع پاور فروارد ها دارد؛ آی کیو بسکتبالی بالایی دارد و می تواند به خوبی با هر دو دست پاس بدهد و بازیسازی کند. نقاط ضعف: آیا او به اندازه کافی در حمله تاثیر گذار است؟ او میانگین ۱۶ امتیاز در ۴۰ دقیقه را دارد که به مراتب در NBA کمتر می شود. او شوتر خوبی هم نیست به شکلی که ۲۹ درصد فیلد گل سه امتیازی او است و ۶۷ درصد فیلد گل پرتاب آزادش. پس مدافعان ترسی ندارند که روی او خطا کنند چرا که او پرتاب آزادهایش را نمی تواند بگیرد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟آیزاک اوکورو

دنی آودیا

پست: اسمال فوروارد قد:۲۱۰ سانتی متر وزن:۹۸ کیلوگرم نقاط قوت: آنقدر قد بلند است که پاور فروارد بازی کند و آنقدر خلاقیت، مهارت و توانایی بازیسازی دارد که حتی پوینت گارد باشد. بازیکنی بسیار با استعداد در حمله و کوشا در دفاع. تلاش میکند که از پیک ها بگذرد، ریباند کند و توپ را به موقع از حریف بدزدد. بازی او بسیار شبیه به بازی لوکا دانچیچ ستاره ی دالاس مورکس است. نقاط ضعف: میانگین فیلد گل سه امتیازی ۳۲ درصد و پرتاب آزاد ۵۸ درصد برای یک اسمال فروارد خوب نیست.گاهی هنگام فرود یک پایش را پرتاب می کند که ممکن است باعث مصدومیت زانویش شود. بعضی اوقات نیز در دریافت توپ ضعیف عمل می کند. بازیکنی تک دست است به صورتی که توانایی بسیار کمی در درایو و نفوذ با دست چپ دارد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟دنی آودیا

اونیکا اوکانگو

پست: سنتر قد: ۲۱۱ سانتی متر وزن: ۱۱۱ کیلوگرم نقاط قوت: کار پا عالی و دست های بلندی که دارد(۲۱۳ سانتی متر طول دست ها) در حمله و دفاع به او کمک میکند.او میانگین ۱.۶ استیل و ۳.۵ بلاک دارد. اونیکا می تواند علاوه بر پینت، خط سه امتیازی را نیز دفاع کند. همچنین می تواند با هر دو دست هوک بزند و شوت های موفق زیادی در میدرنج داشته و مهاجم خوبی در پست آپ به حساب می آید. نقاط ضعف: او به اندازه سنتر های دیگر قدرت ندارد و در دفاع پست آپ ها خوب عمل نمی کند. خیلی نمی تواند توپ را در اختیار داشته باشد و پاسور خوبی نیست. فیلد گل خوبی در پرتاب آزاد دارد اما دورتر از آن شوت نمی تواند بزند. آیا به اندازه کافی در حمله مهارت دارد تا بیشتر از یک رول پلیر باشد؟ اگر در حمله موفق باشد آیا قد او برای دفاع سنتر های قدرتی مثل وایتساید، هووارد یا گوبر کافیست؟
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟اونیکا اوکانگو

اوبی تاپین

پست: پاور فوروارد قد: ۲۰۹ سانتی متر وزن:۱۰۰ کیلوگرم نقاط قوت: پاور فرواردی با پرش بلند و بدنی قوی. او دستانی بزرگ دارد، به خوبی می دود و یکی از افیشنت ترین بازیکنان کالج بود. اوبی مانند اوکلنگو یک مهاجم خوب در پست آپ است و با دو دست می تواند هوک بزند. همچنین او دبل تیم ها را به خوبی رد می کند و ترن اور بسیار کمی می دهد. در دفاع با اینکه کمی محدودیت دارد، اما به خوبی مسیر پاس ها را تشخیص می دهد و از آنجا که فصل آخرش را در کالج دیتون سنتر بازی کرد توانایی بلاک نیز دارد. نقاط ضعف: او به خوبی نمی تواند فروارد های سرعتی را دفاع کند و گاهی در دفاع پیک اند رول بی نظم عمل می کند. در برابر بازیکن های بلند تر دفاع خوبی ندارد و ریباندر خیلی خوبی هم نیست. آیا او می تواند سنتر یک تیم اسمال بال باشد؟
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟اوبی تاپین

تایریس هلیبرتون

پست: پوینت گارد قد: ۲۰۰ سانتی متر وزن: ۷۹ کیلوگرم نقاط قوت: تایریس قد و طول دست بلندی برای دفاع بازیکنان پست های دیگر دارد و ریباندر خوبی برای پست خود است. بدنی قدرتمند برای درایو دارد و سرعت خود را به خوبی تغییر می دهد. به جرعت او یکی از بالاترین آی کیو بسکتبالی این کلاس درفت را دارد و به راحتی بازیسازی می کند. او یک سه امتیازی زن فوق العاده است که در کریرش در کالج تا به حال فیلدگل ۴۳ درصد داشت. نقاط ضعف: در اوایل کالجش به دلیل اینکه نمی توانست برای خودش موقعیت ایجاد کند بازیکنی آف بال بود. گاهی شوت های سخت غیر ضروری را انتخاب می کند. او از برخورد در پینت و گرفتن خطا ترس دارد به شکلی که در ۵۴ بازی فقط ۷۶ پرتاب آزاد داشته. وزن کمش او را در دفاع پست آپ و درایو در برابر بازیکنان بزرگتر ناتوان می کند.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟تایریس هلیبرتون

کیلین هیز

پست: پوینت گارد قد: ۱۹۸ سانتی متر وزن: ۸۷ کیلوگرم نقاط قوت: مانند هلیبرتون قدی بلند برای پوینت گارد دارد که می تواند شوتینگ گارد ها را نیز دفاع کند. هیز در پیک اند رول به راحتی امتیاز می آورد یا بازیسازی می کند. در کالج مهارت امتیاز آوردن از استپ بک را نیز به دست آورد. هیز بازیکنی با تجربه در این درفت به حساب می آید به شکلی که ۷۲ بازی حرفه ای انجام داده(در BBL، France pro A و یورو کاپ) نقاط ضعف: بدن او به اندازه کافی قوی نیست و در یک چهارم موقعیت ها ترن اور می دهد. معمولا تیم ها تلاش می کنند پوینت گاردی را در اختیار داشته باشند که حداقل ترن اور را به حریف بدهد. کیلین در برابر فشار دفاعی و دبل تیم ها بسیار آسیب پذیر است و مهارت خطا گرفتن را ندارد. او بسیار با دست چپش کار میکند و نمی تواند با دست راست موقعیت بسازد یا امتیاز بگیرد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟کیلین هیز

کول آنتونی

​​​​​​پست: پوینت گارد قد: ۱۹۱ سانتی متر وزن: ۸۶ کیلوگرم نقاط قوت: پوینت گاردی بسیار قدرتمند با سرعتی زیاد که بسیار سریع از حمله به دفاع باز می گردد. توانایی سه امتیازی زدن بالایی دارد، حتی از نیمه زمین. توانایی به هم ریختن دفاع حریف در پینت را دارد و از اینکه روی او خطا شود ترسی ندارد. همیشه تلاش می کند تا از پیک حریف رد شود.گرچه همیشه بازیکنی آن بال بوده ولی در صورت نیاز می تواند به خاطر مهارت زیاد در شوت بلافاصله بعد از دریافت پاس می تواند آف بال نیز بازی کند. می تواند در صورت آن بال بودن، با استپ بک یا کراس اور موقعیت برای خود بسازد. نقاط ضعف: کول آنتونی در تیم کارولینای شمالی بیشترین ترن اور را داشت. بعضی اوقات وظیفه پاس دادن و بازیسازی پوینت گارد را فراموش کرده و به امتیازگیری فکر می کند. در لی آپ ها کم دقت است و کمتر از دست چپش استفاده می کند. گرچه بدنی قوی دارد اما قد و طول دست کوتاهش او را در دفاع محدود می کند. بعضی اوقات در دفاع تلاش نمی کند و موقعیت شوت های آسان را به رقبا می دهد.
بررسی بازیکنان برتر درفت سال 2020 NBA / منتظر ستاره های جدید باشیم؟کول آنتونی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد