هشدار ترکیه به اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر


هشدار ترکیه به اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا با اتخاذ اقداماتی واکنش نشان خواهد داد.

هشدار ترکیه به اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های بیشتربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه پس از دیدار با دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا با اتخاذ اقداماتی واکنش نشان خواهد داد.

وزیر امور خارجه فرانسه هفته گذشته اعلام کرد وزرای اتحادیه اروپا سیزدهم ماه ژوئیه درباره ترکیه بحث خواهند کرد و این که ممکن است اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور به علاوه تدابیر اتخاذ شده در ارتباط با حفاری ترکیه در منطقه اقتصادی قبرس بررسی شود.
چاوش اوغلو در کنفرانس خبری با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آنکارا اعلام کرد: "اگر اتحادیه اروپا تصمیمات بیشتری علیه ترکیه بگیرد، ما مجبور خواهیم شد به این مسئله پاسخ دهیم".
در شرایطی که روابط بین اتحادیه اروپا و ترکیه به وخامت گراییده است، اتحادیه اروپا ماه فوریه ممنوعیت مسافرت و مسدود شدن دارایی علیه دو نفر به علت مشارکت در حفاری ترکیه در منطقه اقتصادی دریایی قبرس اعمال کرد.
چاوش اوغلو از اتحادیه اروپا به علت قصور در عمل به وعده‌های خود و مرتبط کردن مسائلی همچون مناقشه قبرس و توافق سال ۲۰۱۶ درباره پناهجویان انتقاد و اعلام کرد ترکیه اجازه نخواهد داد توسط یونان و قبرس به گروگان گرفته شود. وی با اعلام این مطلب، از اتحادیه اروپا خواست یک "میانجی صادق" باشد.
پیشتر امسال پس از آن که آنکارا اعلام کرد دیگر جلوی پناهجویان را نخواهد گرفت، ده‌ها هزار مهاجر تلاش کردند از طریق مرز‌های دریایی و زمینی وارد یونان شوند. این روند از آن زمان تاکنون کند شده است، ولی چاوش اوغلو گفت ترکیه "به اجرای تصمیمات خود ادامه خواهد داد".
چاوش اوغلو همچنین درخواست از پاریس را برای عذرخواهی پس از وقوع حادثه‌ای بین کشتی‌های جنگی ترکیه و فرانسه در دریای مدیترانه تکرار کرد. این حادثه باعث شد فرانسه خواستار تحقیقات ناتو شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش