استاندار:آمار طلاق در خوزستان کاهش یافت


استاندار:آمار طلاق در خوزستان کاهش یافت

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با بیان اینکه آمار طلاق در این استان کاهش یافته‌است گفت: رتبه خوزستان در مقوله طلاق در چهار سال اخیر از 10 به 19 در سطح کشور رسیده‌است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در آیین رونمایی از ۲ طرح پژوهشی و کتابچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در سال ۹۵ از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می شد که این رقم در حال حاضر در هر پنج ازدواج به یک طلاق کاهش یافته است. دست یابی به این شاخص حاصل اقدامات و طرح هایی است که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان انجام گرفته است.

وی گفت: با وجود اینکه آمار ازدواج در خوزستان همانند سایر نقاط کشور کاهش یافته اما میزان طلاق نیز در استان خوزستان کاهش یافته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای تاثیر گذاری هر چه بهتر و بیشتر طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی لازم است عملکرد طرح های پژوهشی ارزیابی شود و نتایج طرح ها مورد رصد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح های حوزه پیشگیری باید عملکردی باشد ادامه داد: طرح های پژوهشی نباید به صورت تئوری باشد بلکه باید این طرح ها عملیاتی و کاربردی باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۲ دهه از حساس ترین لحظه زندگی هر فردی در مدرسه طی می شود که باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی که دانش آموزان با آن ها درگیر هستند طرح ها و پژوهش های کاربردی انجام شود.

وی همچنین با اشاربه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: این سند در برش استانی توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده تا بر اساس این سند تحول اساسی در سیستم آموزشی استان ایجاد شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر دانش آموزان در مدارس به گونه ای تربیت شوند که جستجوگر و پژوهشگر باشند در آینده می توانند در حوزه های مهارتی موفق تر عمل کنند.

سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است که نیازهای حال و آینده آموزش و پرورش را پیش بینی می کند.

حرج چلداوی ادامه داد: این سند در سطح وزارتخانه تهیه شده که برش استانی آن از سوی آموزش و پرورش تهیه شده و امروز رونمایی شد.

وی گفت: در این سند هشت هدف کلان، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۲۳ راهکار ارئه شده است.

وی گفت: تا پایان خرداد ماه آموزش های لازم این سند به نمایندگان ۴۰ منطقه آموزشی استان ارائه شد و تا پایان تیر ماه جاری نیز برنامه های این سند در آموزش پرورش مناطق استان تطبیق و عملیاتی خواهد شد.

۲ طرح پژوهشی ارزیابی جامع برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم و کتابچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خوزستان امروز با حضور جمعی از مدیران این استان رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق