آغاز ثبت نام محدود حج در عربستان سعودی


آغاز ثبت نام محدود حج در عربستان سعودی

عربستان سعودی روز دوشنبه ثبت نام حج از خارجی‌هایی را که مقیم این کشور هستند آغاز و اعلام کرد این افراد 70 درصد حجاج را تشکیل خواهند داد.

آغاز ثبت نام محدود حج در عربستان سعودیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از ریاض، عربستان سعودی روز دوشنبه ثبت نام حج از خارجی‌هایی را که مقیم این کشور هستند آغاز و اعلام کرد این افراد ۷۰ درصد حجاج را تشکیل خواهند داد.

عربستان سعودی به علت شیوع ویروس کرونا، از تعداد شرکت کنندگان در این مراسم سالانه کاسته است. عربستان سعودی اعلام کرده است فقط به حدود یک هزار نفر که هم اکنون در این کشور هستند، اجازه خواهد داد در حج امسال، که برای پایان ماه ژوئیه برنامه ریزی شده است، شرکت کنند. این رقم بسیار کمتر از ۲.۵ میلیون نفری است که پارسال در مناسک حج شرکت کردند.
وزارت حج سعودی اعلام کرد ساکنان خارجی، بین ۲۰ تا ۶۵ سال که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و مشکلات قلبی ندارند، اجازه دارند در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه ثبت نام کنند. وزارت حج عربستان در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی سعودی آن را منتشر کرد، افزود روند ثبت نام تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
این وزارتخانه خاطر نشان کرد شهروندان سعودی ۳۰ درصد باقیمانده حجاج را تشکیل خواهند داد به طوری که این مراسم به کادر درمان و نیرو‌های امنیتی که پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته اند، اختصاص خواهد داشت. به گفته مقامات بهداشتی، حجاج پیش از ورود به شهر مقدس مکه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت و ملزم هستند پس از شرکت در این مراسم، در خانه قرنطینه شوند.
ماه گذشته، عربستان سعودی که درگیر مقابله با ویروس کرونا است، اعلام کرد حج "بسیار محدودی" برگزار خواهد کرد. تصمیم برای حذف حجاج از خارج عربستان سعودی نخستین مورد در تاریخ معاصر این کشور است و باعث نارضایتی مسلمانان در سراسر جهان شده است.
عربستان سعودی تاکنون از ابتلا بیش از ۲۱۳ هزار نفر به ویروس کرونا و مرگ حدود دو هزار تن بر اثر این بیماری خبر داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان