فارس رکورد دار ثبت نام طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی/ فرصت طلایی به واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی با ثبت نام در طرح کارورزی


فارس رکورد دار ثبت نام طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی/ فرصت طلایی به واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی با ثبت نام در طرح کارورزی

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی فارس با اشاره به مقام نخست فارس دراجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از ثبت 13989 نفر درسامانه طرح کارورزی خبر داد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی فارس با اشاره به مقام نخست فارس دراجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از ثبت 13989 نفر درسامانه طرح کارورزی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی فارس، مهروش جلالی با اشاره به ثبت نام 13989 نفر کارورز و3106 واحد پذیرنده در طرح کارورزی بیان کرد: از این تعداد 5557 نفرمرد 8432 نفر زن واجد شرایط طراحی شده طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که منجر به انعقاد 4958 قرارداد شده است .

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی فارس گفت: از مجموع قراردادها 3257 قرارداد زن و 1701 قرارداد مرد منعقد شده است که استان فارس از این نظر مقام اول دربین دیگر استانها دارد .

جلالی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 1562 نفر از محل اجرای این طرح شاغل شده اند که ازاین تعداد 1143 نفر زن و 420 نفر مرد بوده اند وسهم بیمه کارفرما دردخصوص ایشان توسط دولت نزد شعب تامین اجتماعی پرداخت می شود .

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی فارس از طرح کارورزی و مشوق بیمه ای سهم کارفرما به عنوان یک فرصت طلایی برای کلیه واحدهای صنفی ،اتحادیه ها ،اتاق اصناف ،فعالین بخش کشاورزی و صنعتگران یاد کرد و اضافه نمود: بااجرای شایسته طرح کارورزی دانش آموخته دانشگاهی و مشوق بیمه ای در استان یکی از بسته های تدوین شده دولت جهت رونق تولید واشتغال کارورزان ، محقق گردید.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه فارس رتبه اول با 4958 قرارداد و بعد از آن استانهای لرستان ،کرمان ، اصفهان ،اردبیل،خراسان رضوی ،هرمزگان و گلستان بهترین عملکرد در طرح کارورزی دربین دیگر استانها دارند، تصریح کرد :کمک هزینه ای که توسط دولت در دوره کارورزی پرداخت می شود حداقل معادل یک سوم دستمزد شورای عالی کار است که این مبلغ برای مدرک کارشناسی 500 هزار تومان ارشد 600 هزار تومان ودکترا 700 هزار تومان است که در پایان دوره مقدماتی قابل پرداخت است.

وی افزود : هم چنین کارورز در طول دوره کارورزی ازبیمه مسولیت مدنی برخوردار است که توسط دولت پرداخت می شود و می توان قاطعانه ادعا کرد که بکار گیری کارورزان درطول دوره مقدماتی هیچ گونه بار مالی برای کارفرمایان ندارد .

جلالی درخصوص شرایط کارفرمایان برای شرکت درطرح کارورزی گفت: دراین طرح کلیه واحدهای صنفی ،صنعتی ،کشاورزی وتعاونی به شرط داشتن دو نفر نیروی شاغل بیمه شده تامین اجتماعی می توانند از مزیت و اشتغال یک نفر کارورز دانش آموخته دانشگاهی استفاده کنند .

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه مدت زمان فعالیت یک دانش آموخته دراین طرح 2 سال است، عنوان کرد: از این مدت 3 ماه دوره مقدماتی و21 ماه دوره مشوق بیمه ای سهم کارفرما است که درمدت 3 ماه مقدماتی کارورز از شمول کلیه قوانین کار وتامین اجتماعی معاف است وهیچ تعهدی بابت استخدام یا موارد دیگر برای کارفرما ایجاد نمی کند ودرصورت استخدام کارورز بعد از دوره مقدماتی کارفرما می تواند به شرط اینکه دریک سال گذشته ریزش نیرو نداشته باشد از معافیت بیمه ای استفاده کند .

جلالی در خصوص شرایط کارورزان نیز گفت :کارورزان باید فارغ التحصیل دانشگاهی باشند و همچنین داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه برای مردان الزامی است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی فارس گفت : حداکثر سن برای شرکت دراین طرح 35 سال است و متقاضیان نباید درزمان ثبت نام در سامانه بیش از 3 ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در دو سال گذشته داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها