افزایش کشت گندم دیم از برنامه‌های استان مرکزی است


افزایش کشت گندم دیم از برنامه‌های استان مرکزی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: افزایش کشت گندم دیم با هدف استفاده بهینه از نزولات آسمانی از برنامه‌ها اولویت‌دار حوزه کشاورزی این استان است.

سید علی آقازاده روز دوشنبه در بازدید از یک مزرعه گندم در شهرستان فراهان افزود: از سه سال گذشته تا کنون ۳۰ هزار هکتار از کشت گندم آبی استان مرکزی کم و به همین نسبت به کشت گندم دیم اضافه شده که این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: گذار از کشاورزی و دامداری سنتی به مدرن، کاهش هزینه‌های سربار و مدیریت مصرف انرژی از سال‌های گذشته در استان مرکزی کلید خورده اما باید با حمایت گسترده از فعالان این عرصه و اعطای تسهیلات مورد نیاز شتاب این فرآیند را افزایش داد.

استاندار مرکزی بیان کرد: شهرستان فراهان از اراضی یک سطح و حاصل‌خیزی برای تولید گندم برخوردار است که باید با حمایت از کشاورزان این منطقه، زمینه استفاده حداکثری از این ظرفیت فراهم شود.

وی همچنین در بازدید از واحد تولیدی گونی‌بافی شهرستان فراهان نیز گفت: کمبود مواد اولیه به خصوص پنبه باعث شده که کارگران این مجموعه عظیم به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برسد در صورتی که حل این مشکل می تواند زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر را در این واحد تولیدی فراهم کند.
دیدار با خانواده معظم شهدا و بازدید از مزرعه پرورش بوقلمون،خانه معلولین ذهنی، سیلوی بزرگ گندم، شرکت آکام فرمهین و ناحیه صنعتی خنجین از دیگر برنامه‌های سفر یک روز استاندار مرکزی به فراهان بود.

شهرستان فراهان با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شمال اراک- مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند