کاهش فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی


کاهش فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان در سه ماه سال نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به یک پنجم کاهش یافت.

فرج الله راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۴۰۰ نفر در کلاس های آموزشگاه های آزاد شرک داشتند در حالی که پارسال در همین مدت دو هزار و ۱۲ نفر بوده است.

وی افزود: در مجموع امسال دو هزار و ۳۵۹ نفر در دوره آموزش مهارت در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان آموزش فرا گرفتند.

وی بر ضرورت توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۹۵۹ نفر در بخش دولتی و ۴۰۰ نفر در بخش آموزشگاه های آزاد استان آموزش مهارتی را آموختند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش در بخش دولتی نسبت به مدت مشابه تغییر نداشته است گفت: اما در خصوص عملکرد آموزشی در بخش آموزشگاه های آزاد استان به علت تعطیلی آنها کاهش زیادی داشته است.

راد در خصوص آموزش بخش دولتی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰ نفر در مراکز ثابت و شعب، ۱۴۷ نفر در پادگان، ۱۶۱ نفر در مناطق روستایی، ۱۱ نفر در بخش عشایری، ۲۶۸ نفر در صنایع، ۶۴ نفر در زندان، ۴۷ نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۴ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، ۱۵۹نفر در کارگاه های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۳۱ نفر در مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته و ۲۷ نفر در مراکز جوار دانشگاه از آموزش‌های فنی و حرفه ای بخش دولتی بهره مند شده اند.

وی افزود: در این مدت کارآموزان در سال جاری سه هزار و ۸۳۱ نفر ساعت آموزش فرا گرفتند که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۷۴ هزار و ۶۹۷ نفر ساعت بود.

راد تعداد مراکز آزاد در سال گذشته را ۱۰۶ مرکز دانست و افزود: در سال جاری به علت مبارزه با بیماری کرونا تنها ۲۸ مرکز فعال هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش