رایج ‌ترین اشتباهات آشپزی


گوجه فرنگی نیز به دلیل این که معمولاً به صورت خام مصرف می‌شود، توسط افراد زیادی به روش اشتباه خورده می‌شود. با این حال، کارشناسان می‌گویند که گوجه فرنگی را باید پخته مصرف کرد تا از مزایای محتوای لیکوپن آن لذت ببرید.

رایج ‌ترین اشتباهات آشپزی

یک رژیم غذایی سالم، متعادل است و باعث تقویت خواص سبزیجات و میوه‌ها می‌شود. با این حال، روش‌های تهیه غذا به همان اندازه وعده‌های غذایی که می‌خوریم مهم است، زیرا نحوه تهیه مواد تشکیل دهنده غذای ما می‌تواند تا حد زیادی بر ارزش غذایی غذای مصرفی ما تأثیر بگذارد.

نحوه تهیه یا پخت و پز غذاهایمان در اطمینان از ارزش غذا‌هایی که می‌خوریم موثر است. بعضی از میوه‌ها و مواد شیمیایی باید به روش صحیح مورد استفاده قرار گیرند تا اجزای مفید آن‌ها هنگام پخت یا آماده سازی اشتباه از بین نروند.

مورد اول سیر است. این سبزی حاوی آنزیم مهمی به نام آلیسین است. معمولاً افراد با خرد کردن سیر انواع سس را درست می‌کنند و بلافاصله آن‌ها را درون تابه می‌ریزند. با این حال، قدرت آلیسین تنها در معرض هوا افزایش می‌یابد. از این رو، بهتر است بعد از خرد کردن سیر حدود ۱۰ دقیقه استراحت کند.

گوجه فرنگی نیز به دلیل این که معمولاً به صورت خام مصرف می‌شود، توسط افراد زیادی به روش اشتباه خورده می‌شود. با این حال، کارشناسان می‌گویند که گوجه فرنگی را باید پخته مصرف کرد تا از مزایای محتوای لیکوپن آن لذت ببرید. ارزش غذایی این خوراکی هنگام گرم شدن افزایش می‌یابد.

به گفته کارشناسان، کلم بروکلی هرگز نباید سرخ یا آب پز شود. کلم بروکلی باید به صورت خام یا بخارپز مصرف شود. کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C. و ترکیبات ضد سرطانی است که هنگام سرخ کردن یا جوشاندن از بین می‌رود.

بسیاری از افراد دوست دارند قبل از خوردن کیوی، پوست این میوه را جدا کنند. با این حال، پوست کیوی حاوی غلظت بالایی از ویتامین E.، فولات و سایر مواد مغذی است. مصرف پوست و میوه به طور کلی همزمان توصیه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس