فرصتی برای اشتغال نیروهای بومی


فرصتی برای اشتغال نیروهای بومی

معاون اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به آمادگی مدیران استان بوشهر برای سرمایه گذاری شرکت بهساخت فراز جنوب در زمینه طراحی و ساخت پالایشگاه نفتی گفت: اجرای پالایشگاه نفتی شرکت بهساخت فراز جنوب فرصتی ایده آل برای اشتغال نیروهای بومی است.

سعید زرین فر در نشست با مدیرعامل شرکت بهساخت فراز جنوب و جمعی از مدیران استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به سابقه کاری شرکت بهساخت فراز جنوب در عرصه نفت و گاز و ظرفیت های بالقوه استان بوشهر در این زمینه ها، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در استان بوشهر خواهد بود.

وی بیان کرد: استان بوشهر با وجود حجم سرمایه گذاری زیاد در عرصه نفت و گاز و فرصت های موجود، یک برند در عرصه سرمایه گذاری نفتی و گازی است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: در صورت تحقق نهایی طرح مذکور، سرمایه گذاری شرکت بهساخت فراز جنوب در استان بوشهر یک سرمایه گذاری برد برد خواهد بود.

زرین فر ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات استان بوشهر هماهنگی و تعامل بین سطوح مدیریتی است و این موضوع در کنار امنیت و آرامش موجود در استان و فرهنگ والای مردم یک فرصت بسیار ایده آل برای متقاضیان سرمایه گذاری در استان بوشهر خواهد بود.

وی افزود: مدیریت ارشد استان بوشهر همواره از طرح های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز حمایت می کند.

معاون استاندار بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در شهرک صنعتی دیر برای سرمایه گذاری پروژه های صنعتی در عرصه نفت و گاز، این شهرک مکان مناسبی برای احداث کارخانه پالایشگاه نفتی شرکت بهساخت فراز جنوب خواهد بود.

زرین فر بیان کرد: ملاحظات زیستی محیطی شهرک صنعتی برای طرح های مختلف انجام شده و امکانات زیرساختی از جمله راه دسترسی، آب و برق و سند مالکیت اراضی هم در شهرک صنعتی دیر تامین است و این یک فرصت بسیار خوب برای شرکت بهساخت فراز جنوب به منظور احداث کارخانه مورد نظر است.

پایه‎گذاری مناسب برای احداث شرکت‎های بومی در منطقه

مدیرعامل شرکت بهساخت فراز جنوب هم در این نشست گفت: طرح مورد نظر سرمایه گذاری و بهره برداری کارخانه Mini refineri و صنایع پایین دستی با خوراک میعانات گازی است و محصولات آن هم حلال های نفتی و فراورده های بنزین و گازوئیل، روغن صنعتی و... است.

داریوش راستی بیان کرد: محصولات فاز اول این طرح حلال نفتی، گازورئیل و بنزین و در فازهای بعدی ساخت تینرها و پارافین های نفتی خواهد بود.

وی بیان کرد: این شرکت متقاضی یکهزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاهی در ۵ فاز و با قابلیت ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی است که در صورت دریافت مجوزهای لازم ظرف مدت ۲ سال به بهره‎‌برداری خواهد رسید.

راستی افزود: خوراک این پالایشگاه روزانه هشت هزار بشکه میعانات گازی است که محصول نهایی آن نیز می‎تواند اترها، تینرها، حلال‌ها و روغن‌های خاص صنعتی باشد.

وی ادامه داد: با حمایت خوبی که تاکنون مسئولان استان انجام دادند امیدواریم این پروژه در استان به نتیجه برسد و پایه‎گذاری مناسبی برای احداث شرکت‎های بومی در منطقه صورت گیرد.

تعمیم تفکر صنعتی در بین جوانان استان بوشهر

راستی عنوان کرد: تعمیم تفکر صنعتی در بین جوانان استان موضوعی حائز اهمیت است که می‌تواند مشکل اشتغال آنها را برطرف و حتی استان را به تامین نیرو از سایر استان‎‌ها سوق دهد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان بوشهر و تعلق خاطر مدیران شرکت بهساخت فراز جنوب و بنده به عنوان یک فرد بومی استان بوشهر تلاش داریم با حمایت مسئولان استان بوشهر این پروژه را در استان بوشهر عملیاتی کنیم.

راستی گفت: اجرای پروژه کارخانه Mini refineri و صنایع پایین دستی در استان بوشهر علاوه بر تولیدات صنعتی، فرصتی ایده آل برای جذب نیروهای بومی جویای کار در استان است.

مدیرعامل شرکت بهساخت فراز جنوب بر ضرورت جذب شرکت های بومی در استان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های بومی در عرصه های مختلف به ویژه نفت و گاز فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال به کار نیروهای بومی خواهد بود و شرکت های بومی این فرصت را دارند تا نیروهای بومی را هم جذب کنند و شرکت بهساخت فراز جنوب با این هدف گام به سرمایه گذاری در استان بوشهر گذاشته تا ضمن اجرای طرح، زمینه جذب نیروهای بومی را هم در این پروژه فراهم کند.

زیرساخت‎های مناسب برای احداث پالایشگاه شهرک صنعتی دیر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر هم گفت: محل مورد نظر سرمایه‎‌گذار برای احداث پالایشگاه شهرک صنعتی دیر است که از زیرساخت‎های مناسبی در حوزه‎های آب، برق، راه دسترسی، تلفن و روشنایی برخوردار است.

سید مهدی صفوی افزود: مساحت این شهرک ۲۱۹ هکتار است که مجموع زمین صنعتی آن نیز ۵۰ هکتار است که از این میزان تاکنون ۴.۱۲ هکتار واگذار شده است.

وی ادامه داد: تاکنون یک واحد صنعتی با اشتغال هفت نفر در شهرک صنعتی دیر فعال شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا