تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها


تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها

تهران- ایرنا- ترکیب تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در حالی تکمیل شد که 2 دیدار برگزار نشد و خودروسازهای تهرانی نقش پررنگی ایفا کردند.

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، روزهای شنبه و یکشنبه با انجام ۶ دیدار برگزار شد. ۲ دیدار نساجی قائمشهر با فولاد خوزستان و پارس جنوبی‌جم با استقلال برگزار نشد و طی ساعات و یا روزهای آینده تکلیف این ۲ مسابقه مشخص می‌شود.

به همین دلیل ترکیب تیم منتخب هفته را از دل همین ۶ بازی برگزار شده انتخاب کردیم. جایی که تیم‌های خودروساز تهرانی به خصوص پیکان حضور پررنگی داشتند. البته نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس هم نمایندگانی داشتند.

دروازه‌بان: حامد فلاح‌زاده (سایپا)

نباید اجازه دهید تا او گرم شود وگرنه سخت‌ترین کار دنیا گل زدن با او خواهد شد. حامد فلاح‌زاده پررنگ‌ترین نقش را در ثبت یک امتیاز ارزشمند سایپا مقابل سپاهان ایفا کرد. گلر ۳۳ ساله سایپا با چند واکنش (سیو) تماشایی هم کلین‌شیت کرد و هم مانع از کم شدن فاصله سپاهان با پرسپولیس شد و هم در ترکیب منتخب هفته بیست و سوم جای گرفت.

تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها

مدافعان: خالد شفیعی (سایپا)، نادر محمدی (پیکان) و رضا اسدی (تراکتور)

ابتدا از «خالد شفیعی» شروع می‌کنیم. مقابل تیم و سرمربی سابقش عالی بازی کرد. در نبردهای تن به تن برنده بود و اجازه به ستاره‌های سپاهان نداد تا به دروازه برسند. خالد با استفاده از تجربه بالایش، جوان‌های تیم را راهنمایی می‌کرد و یکی از بی‌نقص‌ترین نمایش‌های خود را در این فصل داشت.

در دیدار ذوب آهن و پیکان هم شاهد ظهور پدیده عجیبی بودیم. بازیکن ۲۳ ساله‌ای که به جای «علی حمدی» در سمت راست خط دفاعی پیکان بازی می‌کرد و «نادر محمدی» نام داشت. بازیکنی که با پرتاب‌های عجیب خود همه را شگفت‌زده کرد و یک گل برای تیمش به ارمغان آورد. گلی که پیکان را به بازی برگرداند و مقدمه‌ای بود برای ثبت یک پیروزی، فراموش‌ نشدنی. محمدی پرتابی مخلوط از مدل پرتاب‌های «میلاد محمدی» و «علی علیزاده» را انجام می‌داد. پرتاب‌های آکروباتیک با ارتفاع پایین و سرعت بسیار بالا که همه را سورپرایز کرد.

بازهم در خط دفاعی از او استفاده شد و نشان داد توانایی بازی در این پست را دارد. اسدی در کنار خانزاده اجازه نداد مانند دیدار با نساجی، تراکتور اسیر ضدحمله‌ها شود. همین مساله کمک کرد تا صنعت نفت نتواند خطرهای زیادی را روی دروازه خلق کند. همچنین اسدی با استفاده از قدرت حمل توپ بالایش به خوبی از دفاع کار بازیسازی را انجام داد.

تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها

هافبک‌ها: مهدی ترابی (پرسپولیس)، احسان حاج‌صفی (تراکتور)، اکبر صادقی (شهرخودرو) و مهدی زبیدی (نفت مسجدسلیمان)

در شب نه چندان پرفروغش هم باز کارش را انجام می‌دهد. «مهدی ترابی» موفق شد با شم گلزنی بالایش، سه امتیاز ارزشمند دیگر را به حساب پرسپولیس واریز کند. آن هم در حالی که تیم ۱۰ نفره بود. مهدی حالا در جدول گلزنان ۹ گل زده و یکی از علل اصلی صدرنشینی پرسپولیس با این فاصله امتیازی است.

اما ستاره این هفته کسی نبود جز «احسان حاج‌صفی». بازیکن باتجربه تراکتور و تیم ملی که برابر صنعت نفت نمایش دلبرانه‌ای داشت و هر ۲ گل تیمش را به زیباترین شکل ممکن از فواصل دور به ثمر رساند و سه امتیاز ارزشمند را از راه دور تقدیم پرشورها کرد. حاج‌صفی حالا در جدول گلزنان پنج گله است و همه گل‌های خود را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به ثمر رسانده است.

هافبک و کاپیتان با تجربه شهرخودرو در میانه میدان عملکرد بسیار خوبی داشت. صرف نظر از پاس گل فوق‌العاده و سه امتیازی که صادقی برای سیف‌اللهی فرستاد او در الباقی دقایق نیز همه وظایف یک هافبک وسط و یک کاپیتان را ایفا کرد. هم نبض میدان را در دست گرفت و هم به موقع با داور حرف زد و نشان داد در اوج پختگی به سر می‌برد.

بعد از مدت‌ها بار دیگر یک بازی خوب از زبیدی دیدیم. ضلع سوم مثلث هجومی و خوفناک استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم که قهرمانی را به ارمغان آورد، حالا در لباس نفت مسجدسلیمان به بازگشت فکر می‌کند. او در دیدار برابر ماشین‌سازی با ارسالی مواج از سمت چپ، پاس تنها گل تنها مسابقه را داد تا تاثیر مستقیمی در ثبت این سه امتیاز داشته باشد. زبیدی در ادامه راه اگر بتواند همین آمادگی را داشته باشد می‌تواند به «مهدی تارتار» بسیار کمک کند.

تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها

مهاجمان: شهریار مغانلو (پیکان)، فراز امامعلی (پیکان) و عماد میرجوان (نفت مسجدسلیمان)

حالا روز به روز اعتماد به نفسش بالاتر می‌رود و چه چیزی از این بهتر. «شهریار مغانلو» با گل فوق‌العاده زیبایی که از روی ضربه ایستگاهی به «مهدی خلیل» زد در صدر جدول گلزنان با آل کثیر و بقیه، فاصله اجتماعی ایجاد کرده است. او در بقیه دقایق بازی نیز با تاثیرات مثبت خود باعث به وجود آمدن موقعیت‌های متعددی برای هم‌تیمی‌هایش شد. شهریار اگر تعویض نمی‌شد این فرصت را داشت تا گل چهارم تیمش را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

دیگر ۲ گله این هفته «فراز امامعلی» بود با ذکر این نکته که او تا حدودی هت‌تریک هم کرد اما به ثبت رسید. امامعلی ۲ گل زیبا را بدون هیچ گونه اضافه‌کاری وارد دروازه ذوب کرد و در سوی مقابل یک پنالتی هم زد که توپ بعد از برخورد به تیر و کمر «مهدی خلیل» به دروازه رسید و نامش ثبت نشد. فراز بعد از مدت‌ها توانست خودی نشان دهد. پیکان برای بقا به گل‌های بیشتری از او نیاز دارد.

یکی از بی سروصداترین مهاجمان لیگ بازهم برای نفت گلزنی کرد. مهاجمی فرصت طلب و سرزن که این بار نیز توانایی خود را در این ۲ امر نشان داد. «عماد میرجوان» زننده گل سه امتیازی نفت مسجدسلیمان به ماشین‌سازی بود. او در این فصل بازهم از این گل‌های گره‌گشا برای «مهدی تارتار» و مسجدسلیمانی‌ها زده است و این بار نیز خلف وعده نکرد.

تیم منتخب هفته بیست و سوم در قرق خودروسازها

سرمربی: عبدالله ویسی (پیکان)

پیروزی پیکان بعد از ۱۷ سال برابر ذوب در اصفهان، پیروزی پیکان بعد از ۱۳ هفته، پیروزی خودش بعد از حدود ۲ سال و ... برای اینکه عنوان بهترین مربی هفته را برایش در نظر بگیریم کافیست. «عبدالله ویسی» به این پیروزی احتیاج داشت و آن را به بهترین شکل ممکن به دست آورد. برد چهار بر یک مقابل ذوب در اصفهان چیزی نبود که کسی تصورش را کند؛ حتی خودش. ویسی با ایجاد چند تغییر در نفرات و سیستم تیمش باعث شد تا این پیروزی شیرین به دست بیاید و پیکان موقتا از قعر جدول جدا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس