اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در کانون های مساجد کردستان


اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در کانون های مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با هدف تجلیل از خانواده های شهدا، جوانان انقلابی و فعالان مسجدی در استان خبر داد.

کامل گلباغی امروز(16تیر) در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز کرد.

وی افزود: بر همین اساس در سطح استان نیز با برنامه ریزی های انجام شده این طرح در قالب یک رویداد محله محور و خانواده بنیان با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

گلباغی با اشاره به گروه هدف طرح ملی «سه شنبه های تکریم» بیان کرد: خانواده های معزز شهداو ایثار گران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور و گروه های جهادی و محرومیت زداییاز جمله گروه های هدف این طرح هستند.

وی همچنین گفت: تشکیل گروه رصد و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، دینی و علمی محله، راستی آزمایی افراد معرفی شده جهت تکریم و بارگزاری اطلاعات ایشان در سامانه بچه های مسجد و کسب امتیاز فهما، اولویت بندی و تأیید مصادیق تکریم با نظارت امام جماعت محترم و مشخص نمودن نحوه تکریم و تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه محترم جماعات، هیئت امنا، مسئولین محلی و منطقه ای به منظور الگو سازی در سطح محله در قالب "طرح ملی سه شنبه های تکریم" انجام می گیرد.

گلباغی خاطر نشان کرد: این طرح از 10 تیر در سطح کشور آغاز شده است و تا هشت مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس