انتقاد و تمسخر ساخت خودروی زرهی مونتاژی در عربستان


انتقاد و تمسخر ساخت خودروی زرهی مونتاژی در عربستان

یکی از کاربران توئیتر در این خصوص نوشت: این خودرو اصلاح شده است نه تولیدی و موتور و دنده‌های آن ساخت شرکت فورد یا جی ام سی است که بر روی این خودرو مونتاژ شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، اعلام ساخت خودروی زرهی بومی سازی شده در عربستان با انتقاد و تسمخر کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
به نوشته پایگاه خبری سعودی لیکس، هئیت عمومی صنایع نظامی در عربستان از ساخت و بومی سازی خودرویی زرهی به نام دهناء خبر داد، اما این مسئله با تردید و بی اعتمادی به توانمندی‌های عربستان در تولید این نوع خودرو‌ها همراه شده است.
نظر‌های کاربران توئیتر از ضعف اعتماد به نهاد‌های سعودی و ارتش این کشور در سایه شکست‌های نظامی متوالی در برابر انصار الله یمن حکایت می‌کند که گهگاه اهداف نظامی داخل عربستان را هدف قرار می‌دهند.
یکی از کاربران توئیتر در این خصوص نوشت: این خودرو اصلاح شده است نه تولیدی و موتور و دنده‌های آن ساخت شرکت فورد یا جی ام سی است که بر روی این خودرو مونتاژ شده است.
کاربر دیگری نوشت: «چی میشد اگر تصویر این خودرو را بدون فوتوشاپ منتشر می‌کردید؟»
کاربر دیگری نوشت: موتور این خودرو آلمانی است، بدنه و چرخ‌ها آمریکایی و یک تیم خارجی آن را مونتاژ کرده است، خنده دار است که عربستان می‌گوید ۱۰۰ درصد بومی است، کشوری که به سطحی مطلوب برای نگهداری و حفاظت فنی از هواپیما‌ها نرسیده است می‌گوید خودروی زرهی ساخته.
کاربردیگری نوشت: کشور‌های عربی تنها کشور‌های جهان هستند که در جنگ، فقر و گرسنگی و دو دستگی به سر می‌برند، سایر کشور‌ها این مرحله را پشت سرگذاشته اند و وارد مرحله بعد از جنگ شده اند یعنی مرحله صنعت، توسعه و پیشرفت و پژوهش و متاسفانه ما بازار مصرف و زباله دانی این کشور‌های بزرگ هستیم.
برخی فعالان سعودی و عرب چند روز پیش با مسخره کردن این خودروی زرهی پرسیدند: آیا از امرو از عربستان در برابر بمباران‌های یمنی ها حمایت می‌شود.
محمد مختار الشنقیطی، متفکر در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد عربستان به بیماری عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، مبتلا شده است و از ساخت خودرویی برای مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌ها صحبت می‌کند! در حالی که بازتولید آن شبیه دستگاه «کوفته سازی» است که ابراهیم عبدالعاطی، سرتیپ مصری، برای درمان ایدز اختراع کرده بود.
عربی لیکس در این خبر به هزینه‌های نظامی عربستان نیز اشاره کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !