شهرستان‌های قرمز کرونا درهرمزگان به 10 مورد افزایش یافت


شهرستان‌های قرمز کرونا درهرمزگان به 10 مورد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در این استان با قرارگرفتن سه شهرستان بستک، خمیر و جاسک در این وضعیت به 10 مورد افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: پیش از این شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و کیش در وضعیت قرمز قرار داشتند.

وی بیان داشت: روند افزایشی ویروس کرونا در هرمزگان به دلیل این است که فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نمی‌شود و هنوز دورهمی‌ها و مراسم‌های مختلف عروسی و ترحیم برگزارمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا رفت و آمد در شهر کاهش یابد.

فرشیدی ادامه داد: درشهرستان‌های با وضعیت قرمز هرمزگان دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتری اجرا می‌شود تا هرچه زودتر از این وضعیت خارج شوند.

وی یادآورشد: برای مقابله با ویروس کرونا در۱۰ روز گذشته استفاده از ماسک در استان بویژه شهربندرعباس در بین مردم، کسبه، رانندگان تاکسی و اداره‌ها اجباری شد.

فرشیدی ادامه داد: استفاده از ماسک، شست وشوی مداوم دست و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ابتلای فرد به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند.
این مقام مسوول با اشاره به اقدام‌های فرهنگی در رعایت بیشتر نکات بهداشتی از طرف مردم گفت: امامان جمعه، آموزش وپرورش، بسیج محلات و بسیج ادارات می‌توانند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: همه رده‌های شغلی و صنفی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به تعهد اجتماعی پایبند باشند درغیر اینصورت با آنان برخورد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآورشد: ۵۲۰ بیمار کرونایی نیز دربخش‌های مختلف بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که حدود ۸۰ بیمار در بخش آی سی یو هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۵ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟