قزوین پایلوت آموزش‌های مهارتی کشاورزی در کشور می‌شود


قزوین پایلوت آموزش‌های مهارتی کشاورزی در کشور می‌شود

قزوین - ایرنا- قزوین با برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با رشته‌های مختلف کشاورزی از امسال، به پایلوت آموزش‌های مهارتی این بخش در کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین روز دوشنبه در نشست هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی ما در توسعه آموزش های مهارتی توجه به آموزش فنی و حرفه ای در بخش کشاورزی است.

محسن مددی افزود: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی شاهد برپایی دوره های آموزشی و ترویجی پرورش و تربیت نیروهای ماهر در بخش های مختلف کشاورزی خواهیم بود.

این مسوول اظهار داشت: با ارتقای دانش فنی و مهارتی کشاورزان بهره وری در بخش کشاورزی افزایش پیدا می کند و استفاده بهینه از منابع این بخش محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این دیدار گفت: با عقد تفاهم نامه همکاری بین این دستگاه و فنی و حرفه ای، شاهد جهش در تربیت نیروهای ماهر و متخصص در بخش های مختلف کشاورزی استان خواهیم بود.

فاطمه خمسه افزود: با انعقاد این تفاهم نامه همچنین دپارتمان تربیت مربیان باغبانی کشور در قزوین ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه ارتقای دانش فعالان بخش کشاورزی یک دغدغه و همچنین نیازی مستمر است، گفت: با توجه به ظرفیت های بالای قزوین در بخش کشاورزی، آموزش های فنی و مهارتی این حوزه نیز نیازمند تقویت است که این تفاهم نامه می تواند آنرا محقق کند.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت