آیت‌الله سیستانی قله رفیع تقوا و پیشگام وحدت امت اسلامی است


آیت‌الله سیستانی قله رفیع تقوا و پیشگام وحدت امت اسلامی است

علمای بحرین ضمن محکوم کردن اهانت روزنامه سعودی به آیت‌الله سیستانی،‌ مرجعیت عالی دینی عراق، تأکید کردند که ایشان قله رفیع علم و تقوا است و همواره پیشگام و خواستار حفظ وحدت امت اسلامی بوده است.

آیت‌الله سیستانی قله رفیع تقوا و پیشگام وحدت امت اسلامی است

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «منامه پست»، علمای بحرین در بیانیه‌ای اقدام اهانت‌آمیز روزنامه «الشرق الاوسط»‌ نسبت به آیت‌الله سیستانی را شدیداً‌ محکوم و تأکید کردند که این اهانت، اقدامی فتنه‌انگیز علیه بزرگترین شخصیت عراقی و اسوه حاکمیت و استقلال عراق بوده است.

علمای بحرین در این بیانیه تأکید کردند: آیت‌الله سیستانی که از مراجع عالی شیعیان جهان است، قله رفیع علم، فضیلت، پاکی و تقوا است و همواره برای وحدت امت اسلامی و منافع این امت دغدغه دارد.

این علما تصریح کردند: آیت‌الله سیستانی حقوق، آزادی و کرامت همه انسان‌ها ـ چه عرب و چه عجم، چه سیاه و چه سفید ـ را حفظ کرده است، و تنها دلیل این امر فتوای مهم جهاد کفایی ایشان علیه غده شرارت داعش بود که بدنه بشریت در کل جهان را تهدید کرده بود. این فتوا حاکمیت و وحدت کشور عراق را در برابر طرح آمریکایی ـ صهیونیستی محافظت و از کرامت ملت این کشور از جمله شیعه و سنی، کرد، عرب، ایزدی و ... پاسداری کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: ما به شدت اهانت فتنه‌انگیز یکی از روزنامه‌ها به نام الشرق الاوسط علیه بزرگترین شخصیت عراق و امت اسلامی و اسوه حاکمیت و استقلال عراق یعنی حضرت آیت‌الله سیدعلی سیستانی را محکوم می‌کنیم. خداوند او را با عزت خود عزتمند گرداند و مسلمانان و بشریت را نیز با وجود معنوی و ربانی او عزت بخشد.

علمای بحرین در پایان تأکید کردند: تمامی تلاش‌های دشمنان امت اسلامی و دست‌نشاندگان و بوق‌های رسانه‌ای آنها تاکنون به شکست انجامیده و خواهد انجامید، چرا که کشور عراق و همه آزادگان جهان بیش از پیش متحد شده‌اند. این جسارت حقیرانه، از رذالت اقدام‌کنندگان به آن پرده برداشته و تأثیری جز افزایش وحدت صفوف امت اسلامی و ملت عراق پشت سر مرجعیت عُظمی نداشته و به حفظ حاکمیت، استقلال و وحدت عراق منجر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی